BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 42, 06.04.2016

Öz

Bu çalışmada sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının turistlerin seyahat tercihleri üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda sosyal medya kullanıcıları üzerinde yöresel yemek paylaşımlarının etkilerinin belirlenmesi amacıyla bir anket çalışması yapılmıştır. Katılımcıların en çok kullandıkları sosyal ağların, kullanım düzeylerine göre verdikleri cevaplar neticesinde; Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Foursquare olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların sosyal medyada yer alan yöresel yemek paylaşımlarının seyahat tercihleri üzerindeki etkileri için verdikleri cevapların öncelik sırasına göre; Yöresel yemek sunan işletmeler hakkında sosyal medyada yer alan olumlu paylaşımlardan etkilendikleri, seyahate çıkmadan önce gidecekleri destinasyondaki yöresel yemekler hakkında sosyal medyada bilgi topladıkları, yöresel yemekler hakkında tanıdıklarının ve tanımadıklarının da sosyal medya paylaşımlarını karar vermede dikkate aldıkları, sosyal medyada gördükleri bir yöresel yemek fotoğrafının destinasyon seçimlerinde etkili olabildiği sonuçları elde edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda sosyal medya araçlarının kullanım sıklıkları ile sosyal medyada paylaşılan yöresel yemek fotoğraflarının tercihler üzerine etkisi konusunda ifadelerin birçoğunun arasında pozitif yönlü ilişkiler tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Yöresel Yemek, Yiyecek-İçecek, Sosyal Ağlar.

Kaynakça

  • Alagöz, S. B. ve İşlek, S. M. (2011). Sosyal Medyada Kriz Ve Kriz İletişimi, Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, Saraybosna, Bosna- Hersek, 931-942.
  • Atadil, H.A. (2011). Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması. Dokuz Eylül Üniveritesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Constantinides, E. ve Stagno, M. Z. (2011). Potential of the Social Media as Instruments Of Higher Education Marketing: A Segmentation Study. Journal of Marketing for Higher Education, 21 (1), 7-24.
  • Cox, C. , Burgess, S., Sellitto C. ve Buultjens, J. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists' Travel Planning Behavior, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18:743–764
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal Medya Kullanımının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri: Konaklama İşletmelerinde Bir İnceleme (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Hartman Group (2013). Clicks & Cravings: The Impact of Social Technology On Food Culture, Bellevue,WA: A Hartman Group&Publics Consultants Syndicated Study.
  • Lopez, X. A. A. & Martin, B. G. (2006). Tourism and Quality Agrofood Products: An Opportunity for the Spanish Countryside. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, 97 (2), 166-177.
  • Morgan, M., Lugosi, P. ve Ritchie, J. R. B. (2010). The Tourism and Leisure Experience: Consumer and Managerial Perspectives. Bristol: Channel View. Nielsen (2012). [URL:http://www.nielsen.com/us/en/reports/2012/global-trust-in-advertising-and-brand- messages.html] (Erişim 11 Nisan 2015) and Brand Messages Report,
  • Resti,N.D ve Purwanegara M. S. (2013). The Psychological Effect of Uploading Food Picture On Social Media to Willingness to Dine Out, Journal of Social and Development Sciences, Vol.4,pp.316- 324
  • Şengül, S. & Türkay, O. (2015). Doğu Karadeniz Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliği Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Karadeniz Bölgesi Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Bildiri Kitabı, 599-606.
  • Tourism-Review.[URL:http://www.tourism-review.com/social-media-sites-travelers-book-through- other-sites-news3523] (Erişim 25 Mayıs.2015)
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search, Tourism Management, 31, 179-188.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 42, 06.04.2016

Öz

Kaynakça

  • Alagöz, S. B. ve İşlek, S. M. (2011). Sosyal Medyada Kriz Ve Kriz İletişimi, Uluslararası 9. Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi Bildirileri, Saraybosna, Bosna- Hersek, 931-942.
  • Atadil, H.A. (2011). Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması. Dokuz Eylül Üniveritesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • Constantinides, E. ve Stagno, M. Z. (2011). Potential of the Social Media as Instruments Of Higher Education Marketing: A Segmentation Study. Journal of Marketing for Higher Education, 21 (1), 7-24.
  • Cox, C. , Burgess, S., Sellitto C. ve Buultjens, J. (2009). The Role of User-Generated Content in Tourists' Travel Planning Behavior, Journal of Hospitality Marketing & Management, 18:743–764
  • Eryılmaz, B. (2014). Sosyal Medya Kullanımının Müşteri Tercihleri Üzerine Etkileri: Konaklama İşletmelerinde Bir İnceleme (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Hartman Group (2013). Clicks & Cravings: The Impact of Social Technology On Food Culture, Bellevue,WA: A Hartman Group&Publics Consultants Syndicated Study.
  • Lopez, X. A. A. & Martin, B. G. (2006). Tourism and Quality Agrofood Products: An Opportunity for the Spanish Countryside. Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, 97 (2), 166-177.
  • Morgan, M., Lugosi, P. ve Ritchie, J. R. B. (2010). The Tourism and Leisure Experience: Consumer and Managerial Perspectives. Bristol: Channel View. Nielsen (2012). [URL:http://www.nielsen.com/us/en/reports/2012/global-trust-in-advertising-and-brand- messages.html] (Erişim 11 Nisan 2015) and Brand Messages Report,
  • Resti,N.D ve Purwanegara M. S. (2013). The Psychological Effect of Uploading Food Picture On Social Media to Willingness to Dine Out, Journal of Social and Development Sciences, Vol.4,pp.316- 324
  • Şengül, S. & Türkay, O. (2015). Doğu Karadeniz Mutfak Kültürünün Sürdürülebilirliği Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Doğu Karadeniz Bölgesi Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Bildiri Kitabı, 599-606.
  • Tourism-Review.[URL:http://www.tourism-review.com/social-media-sites-travelers-book-through- other-sites-news3523] (Erişim 25 Mayıs.2015)
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010). Role of Social Media in Online Travel Information Search, Tourism Management, 31, 179-188.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Eryılmaz

Serkan Şengül

Yayımlanma Tarihi 6 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 11 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Eryılmaz, B., & Şengül, S. (2016). Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 32-42.
AMA Eryılmaz B, Şengül S. Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Nisan 2016;1(1):32-42.
Chicago Eryılmaz, Burak, ve Serkan Şengül. “Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1, sy. 1 (Nisan 2016): 32-42.
EndNote Eryılmaz B, Şengül S (01 Nisan 2016) Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1 1 32–42.
IEEE B. Eryılmaz ve S. Şengül, “Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 32–42, 2016.
ISNAD Eryılmaz, Burak - Şengül, Serkan. “Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1/1 (Nisan 2016), 32-42.
JAMA Eryılmaz B, Şengül S. Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;1:32–42.
MLA Eryılmaz, Burak ve Serkan Şengül. “Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 32-42.
Vancouver Eryılmaz B, Şengül S. Sosyal Medyada Paylaşılan Yöresel Yemek Fotoğraflarının Turistlerin Seyahat Tercihleri Üzerindeki Etkisi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;1(1):32-4.