Günümüzde
teknolojinin gelişimi ile birlikte kamu ve özel sektör kuruluşlarının halkla
ilişkilerde kullandığı yöntem, araç ve teknikler değişmeye başlamıştır. Özel
sektörün yanı sıra kamu kurum ve kuruluşları da sosyal medyayı aktif olarak
kullanmaktadır. Sosyal medyayı yapılan çalışmaları kamuoyuyla paylaşmak,
kamuoyu oluşturmak, kamuoyunu bilgilendirmek ve kamuoyunun desteğini alabilmek
için kullanmak zorunlu hale gelmiştir. İletişim, etkileşim, geribildirim ve
hedef kitleyi ikna etmek için aktif olarak kullanılan sosyal medyanın nasıl
kullanıldığı da önemlidir. Sosyal medyayı aktif olarak kullanan kurumların günümüzde
başarılı olma şansı daha fazladır. Her geçen gün gündem oluşturma özelliği ve
etkisi giderek artan sosyal medyaya kurumların çok daha önem vermesi
gerekmektedir. Bu çalışma sosyal medyanın tanıtım amaçlı nasıl kullanıldığını
ortaya koymaya yöneliktir. Bu amaçla T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın
Facebook, Twitter ve Youtube'u nasıl kullandığı incelenmiştir. Bakanlığın bu
araçları nasıl ve ne amaçla kullandığını ortaya koymak için Eylül-Ekim 2016
tarihleri arasında sayfalar taranmıştır. Kodlama cetveli oluşturarak elde
edilen veriler analiz edilmiş ve bulgular yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda
bakanlığın sosyal medyayı kamuyu bilgilendirme çerçevesinde tek yönlü bir
iletişim aracı olarak kullandığı, bakanlığın rutin etkinliklerinin sosyal
medyada paylaşıldığı ve ülkenin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini
tanıtım amaçlı kullanılmadığı belirlenmiştir.
Facebook Twitter T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sosyal Medya Facebook Twitter Youtube
Methods, tools and
techniques in public relations that public and private enterprises use has
started to change associated with development of technology. From now onward,
right along with private enterprises, public institutions and organizations also
use social media actively. Using social media has become essential to share committed
works with the public, to create public opinion, to inform public and to win support
of public. How social media, which is used for communication, interaction,
feedback and to convince target audience, is used also important. Chance to become
successful of institutions which uses social media actively is more likely.
Institutions should attach importance more to social media which its role of
creating agenda and affect develop day by day. This study is aimed at how
social media is used as publicity aimed. For this purpose, Facebook, Twitter,
Youtube pages of Ministry of Culture and
Tourism are examined. Between September and October of 2016, pages were scanned to reveal
how and why the Ministry of Culture and Tourism uses these pages. Obtained data
by creating coding scale were analysed using and interpreted. As a result of
study, it is determined that Ministry of Culture and Tourism uses social media one-sided
as part of informing public, the ministry's routine activities are shared on
social media, it has been determined that the historical, cultural and touristic
values of the country are not used for publicity purposed.
Ministry of Culture and Tourism Social Media Facebook Twitter Youtube
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |