Turizmin gelişiminde tur operatörlerinin ve seyahat acentelerinin
sattıkları paket turlarda sundukları hizmetlerin performans etkisi yadsınamaz
bir gerçektir. Paket turlarda sunulan hizmetlerin olumlu performansı,
destinasyonların ulusal ve uluslararası pazarlama ve tanıtım faaliyetlerine
katkı sağlayabilir. Gökçeada, 2011 yılı Haziran ayında Cittaslow
Birliği’nin üyesi olmuştur. 2002 yılından itibaren ada içerisinde
gerçekleştirilen organik tarım faaliyetleri ile özellikle 2008 yılında
gerçekleştirilen tarım ve gastronomi turizm uygulamaları sayesinde
misafirlerine eşsiz bir doğal ortam sunmaktadır. Bu araştırmanın amacı,
Gökçeada’ya düzenlenen gezilerdeki hizmet performansının turistlerin
memnuniyeti ve davranışsal niyeti üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Veri
toplamak için anket uygulanmış ve 770 geçerli anket değerlendirmeye alınmıştır.
Araştırmanın veri analizi aşamasında turistlerin demografik bilgilerinin
frekansı ve yüzdeleri incelenmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde
Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda turistlerin sırayla,
konaklama, yiyecek-içecek, ulaşım, alışveriş, boş zaman etkinlikleri ve tur
rehberlerinin hizmet performanslarından memnun kaldıkları ortaya çıkmıştır.
Turistlerin konaklama, yiyecek-içecek ve ulaşım hizmetlerinin performansından
duydukları yüksek düzeyde memnuniyet, davranışsal niyetleri üzerinde olumlu
etki bırakmıştır.
The performance impact of services on the package tours offered by tour
operators and travel agencies on the development of tourism cannot be ignored.
The positive performance of the services offered in package tours can
contribute to the national and international marketing and promotions of the
destinations. Gökçeada became a member
of the Cittaslow International in June 2011.
Thanks to organic farming activities carried out on the island since 2002 and
agricultural and gastronomic tourism practices carried out since 2008 in
particular, Gökçeada offers its guests a unique natural environment. This
research aims to investigate the impact of service performance of the trips to
Gökçeada on the satisfaction and behavioral intentions of tourists. A survey was
conducted to collect data and 770 valid surveys were evaluated. During the data
analysis phase of the survey, the frequency and percentages of the demographic
information of the tourists were examined. Structural Equation Model was used
to test the research hypotheses. The
research has shown that tourists are satisfied with the service performances of
accommodation, catering, transportation, shopping, leisure activities and tour
guides. The high level of satisfaction that tourists experienced from the performance
of accommodation, catering and transportation services has had a positive
effect on their behavioral intentions.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |