Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 259 - 270, 30.12.2020
https://doi.org/10.37847/tdtad.827349

Öz

Bu çalışma; Kastamonu’daki İnanç Turizmine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması amacıyla oluşturulmuştur. Bu çalışma neticesinde inanç turizmine yönelik olumsuzluklar ve problemler ortaya konulmuştur. Kastamonu İli, doğal, tarihi ve kültürel ve dini değerler bakımından önemli potansiyele sahip olmaktadır. Şehirde tanıtım sorunu ile beraber birçok sorun olması inanç turizmi ve bundan dolayı da turizmi olumsuz etkilemektedir. Bu çalışma Kastamonu’nun inanç turizmi alanıyla ilgili çalışma yapacak kişilere önemli kaynak teşkil etmektedir. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemi kullanılmış, tezler, makaleler, bildiriler ve sosyal medyadan faydalanılmıştır. İnanç turizminin gelişmesini engelleyen birtakım problemlerin aşılmasıyla bu turizm türünden olabildiğince yüksek gelir elde edileceği tahmin edilmektedir.

Kaynakça

  • Akkılıç, M. E. ve Günalan, M. (2007). “Edremit Körfezi’nde Turizm Problemleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 12, Sayı 9, s.121-127.
  • Avcı, M. (1990). Kastamonu’nun Turizm Potansiyeli. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm Sosyolojisi, Genel ve Yapısal Yaklaşım. Ankara: Detay.
  • Çakıcı, C., Atay, L. ve Aksu M. (2008). “Bozcaada Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Kamuoyu Araştırması”, 3. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 1719 Nisan 2008, Balıkesir.
  • Demirkol, Ş. (2004). “Turizm Arz Kaynaklarının Tanıtımında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı “Sakarya Tanıtım CD’si Örneği”, 1. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 15-16 Nisan 2004. Balıkesir.
  • Duman, T. ve Öztürk, A. B. (2005). “Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu Ve Tekrar Ziyaret Niyetleri İle İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt 16, Sayı 1, Bahar, s.9-23.
  • Griffiths, M. (2011). Those Who Come to Pray and Those Who Come to Look: Interactions Between Visitors and Congregations, Journal of Heritage Tourism, 6(1), 63-72.
  • Güzel, F. Ö. (2010). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi Kapsamında Yeni Bir Dinamik: İnanç Turizmi, Vizyoner Dergisi, 2(2), 87-100.
  • Hacıoğlu, N. (1991). “Turizmde Yeni Gelişmeler ve Sorunlar”, Turizm Dünyası Dergisi, s. 22-24.
  • Hacıoğlu, N., Kaşlı, M., Şahin, S., Tetik, N. (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • İlban, M. O. ve Altay, H. (2008). “Antakya’nın Destinasyon İmajına Yönelik Bir Araştırma”, 3. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 17-19 Nisan 2008, Balıkesir.
  • İlban, M. O. ve Kaşlı, M. (2011). Altınoluk’ta Turizmin Gelişmesini Etkileyen Sorunlar: Hizmet İşletmelerinde Bir Araştırma. Çağdaş Yerel Yönetimler, 20(1), 27-52.
  • Jamieson, W. (2006). Community Destination Management in Developing Economies, London: The Haworth Hospitality Press.
  • Karaman, S. ve Usta, K. (2006). İnanç Turizmi Açısından İznik ve Bir Uygulama Çalışması, III. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi. 20-22 Nisan Balıkesir, 473-489.
  • Kaşlı, M. (2006). “Yerli Turistlerin Kaplıca Merkezlerini Ziyaret Nedenleri ve Beklentileri Üzerine Gönen’de Bir Araştırma”, 2. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 20-22 Nisan 2006, Balıkesir.
  • Kaşlı, M. ve Karataban, Ö. (2008). “İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda İşlem Gören Turizm İşletmelerinin Oranlar Yoluyla Analizi”, 3. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 17-19 Nisan 2008, Balıkesir.
  • Kelly, G. A. (1982). Faith, Freedom, and Disenchantment: Politics and the American Religious Consciousness, Daedalus, 127-148.
  • Kuter, N. ve Erdoğan, E. (2006). Yalvaç, Pisidia Antiocheia Antik Kenti Ve Çevresinin Peyzaj Özellikleri Ve Turizm Açısından Değerlendirilmesi. Türkiye Ormancılık Dergisi, 7(1), 111-123.
  • Levin, S. (1979). Understanding Religious Behavior, Journal of Religion and Health, 18(1), 820.
  • Liu, A. (2006).Tourism In Rural Areas: Kedah, Malaysia. Tourism Management, 27(5), 878-889.
  • Mattila, A. S., Apostolopoulos, Y., Sonmez, S., Yu, L. ve Sasidharan, V. (2001). The Impact of Gender and Religion on College Students' Spring Break Behavior, Journal of Travel Research, 40(2), 193-200.
  • Nepal, S. K. (2008). Residents’ Attitudes to Tourism in Central British Columbia, Canada, Tourism Geographies, Vol. 10, no. 1, p.42-65.
  • Nolan, M. L. ve Nolan, S. (1992). Religious Sites As Tourism Attractions in Europe, Annals of Tourism Research, 19(1), 68-78.
  • Poria, Y., Butler, R. ve Airey, D. (2003). The Core of Heritage Tourism, Annals of Tourism Research, 30(1), 238-254.
  • Rinschede, G. (1992). Forms of Tourism, Annals of Tourism Research, 19, 5-67.
  • Rzazade, H., Guzel, Ö. ve Ehtiyar, R. (2018). Azerbaycan’da İnanç Turizminin Mevcut Durumunun Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Journal Of Awareness, 3(5), 427-446.
  • Shackley, M. (2002). Space, Sanctity and Service; The English Cathedral as Heterotopias, International Journal of Tourism Research, 4(5), 345-352.
  • Sznycer-Taub, M. (2009). Community Capacity in Public Health, Application. Retrieved from http://miriamsznycertaub.myefolio.com/uploads/miriam%20sznycertaub_community%20capacity.pdf.
  • Tala, M. L. ve Padurean, A. M. (2008). Dimensions of Religious Tourism, Amfiteatru Economic, 242-253.
  • Tosun, C. ve Bilim, Y. (2004). “Hatay’ın Turistik Bir Şehir Olarak Pazarlanması”, 1. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 15-16 Nisan 2004, s. 269-288.
  • Tunçsiper, B. ve İlban, M. O. (2006), “Turizm İşletme Belgeli Otel İşletmelerinin Pazarlama Sorunları: Balıkesir İlinde Bir Alan Araştırması”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, no. 1, s. 225-244.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Çam 0000-0003-3222-3367

Muharrem Avcı 0000-0002-0264-1181

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çam, O., & Avcı, M. (2020). İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 259-270. https://doi.org/10.37847/tdtad.827349
AMA Çam O, Avcı M. İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2020;5(2):259-270. doi:10.37847/tdtad.827349
Chicago Çam, Oğuz, ve Muharrem Avcı. “İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2020): 259-70. https://doi.org/10.37847/tdtad.827349.
EndNote Çam O, Avcı M (01 Aralık 2020) İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 5 2 259–270.
IEEE O. Çam ve M. Avcı, “İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 259–270, 2020, doi: 10.37847/tdtad.827349.
ISNAD Çam, Oğuz - Avcı, Muharrem. “İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 5/2 (Aralık 2020), 259-270. https://doi.org/10.37847/tdtad.827349.
JAMA Çam O, Avcı M. İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2020;5:259–270.
MLA Çam, Oğuz ve Muharrem Avcı. “İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 2, 2020, ss. 259-70, doi:10.37847/tdtad.827349.
Vancouver Çam O, Avcı M. İnanç Turizmi Faaliyetlerine Yönelik Olumsuz Etki Eden Faktörlerin Araştırılması: Kastamonu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2020;5(2):259-70.