Amaç: Araştırmanın amacı destinasyon yönetimi sürecinde kongre ve ziyaretçi bürolarının genel etkinliğini ortaya koymaktır. Yöntem: Araştırmanın yapısına uygun olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış mülakat soruları yardımıyla, görüşme yönteminden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın uygulama alanı olan Antalya Kongre Bürosunun yönetiminde yer alan ve profesyonel kongre organizatörlüğü yapan, alanında uzman kişiler ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edildikten sonra Antalya Kongre Bürosunun tanıtım, pazarlama ve bilgilendirme konularda etkin olduğu fakat destinasyon yönetimi sürecinde; üye sayısı, finansal kaynak tahsisi, büro personeli sayısı, bürokrasi, kurumlar arası iletişim, amaç birliği oluşturma konularında problemlerle karşılaştığı ortaya çıkmıştır. Tartışma: Destinasyonların etkin yönetiminin gerekliliğinin her geçen gün artmasına bağlı olarak, ortaya konulan araştırmaların aktörlere yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.
Destinasyon Yönetimi, Nitel Araştırma, Kongre ve Ziyaretçi Büroları, Antalya.
Purpose: The aim of the research is to reveal the general effectiveness of congress and visitor bureaus in the destination management process. Design: Qualitative research method was used in accordance with the structure of the research. The interview method was used to collect the data with the help of semi-structured interview questions. Accordingly, interviews were held with professional congress organizers who are taking part in the management of Antalya Congress Bureau, which is the field of application of the research. Findins: The obtained data were analyzed by content analysis method. In this regard Antalya Congress Bureau is effective in the promotion, marketing and information issues, but, it was revealed that faced problems in the destination management process of number of members, allocation of financial resources, number of office personnel, bureaucracy, communication between institutions, creating unity of purpose. Discussion: Due to the increasing necessity of effective management of destinations day by day, it is thought that the researches put forward can guide the actors.
Destination Management, Qualitative Research, Congress and Visitor Bureaus, Antalya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Başvuru Tarihi | 10 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 6, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { tdtad1021953, journal = {Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi}, issn = {2587-1080}, address = {}, publisher = {Kastamonu Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {6}, pages = {306 - 319}, doi = {10.37847/tdtad.1021953}, title = {Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği}, key = {cite}, author = {İnanır, Ali} } |
APA | İnanır, A. (2021). Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği . Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi , 6 (2) , 306-319 . DOI: 10.37847/tdtad.1021953 |
MLA | İnanır, A. "Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği" . Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6 (2021 ): 306-319 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tdtad/issue/67988/1021953> |
Chicago | İnanır, A. "Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği". Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6 (2021 ): 306-319 |
RIS | TY - JOUR T1 - Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği AU - Ali İnanır Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.37847/tdtad.1021953 DO - 10.37847/tdtad.1021953 T2 - Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 306 EP - 319 VL - 6 IS - 2 SN - 2587-1080- M3 - doi: 10.37847/tdtad.1021953 UR - https://doi.org/10.37847/tdtad.1021953 Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği %A Ali İnanır %T Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği %D 2021 %J Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi %P 2587-1080- %V 6 %N 2 %R doi: 10.37847/tdtad.1021953 %U 10.37847/tdtad.1021953 |
ISNAD | İnanır, Ali . "Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği". Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 6 / 2 (Aralık 2021): 306-319 . https://doi.org/10.37847/tdtad.1021953 |
AMA | İnanır A. Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021; 6(2): 306-319. |
Vancouver | İnanır A. Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2021; 6(2): 306-319. |
IEEE | A. İnanır , "Destinasyon Yönetimi Sürecinde Kongre ve Ziyaretçi Büroları: Antalya Kongre Bürosu Örneği", Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 306-319, Ara. 2021, doi:10.37847/tdtad.1021953 |