Purpose: The present study aimed to determine the undesirable student behaviors encountered by first- rade primary school teachers in the classroom and the classroom management models and teacher reactions to these behaviors.
Method and Materials: The study group of the research consists of 20 classroom teachers working in different public schools in Pendik district of Istanbul province. Semi-structured interview technique was used as the data collection method and the data obtained were analyzed by content analysis. Therefore, the study is a case study in qualitative research design.
Results: According to the findings of the content analysis, teachers’ opinions on the undesirable behaviors encountered in the first grade are as follows: students’ adaptation problems, fear of separation from family and trying to attract attention, disobeying the rules, tendency to violence, perception and attention difficulties, screen addiction, inability to take responsibility, and damaging school belongings. On the other hand, when we look at the methods used by teachers to find solutions to undesirable behaviors, we see that open communication, parent cooperation, support from the guidance service, warning, approaching with patience and love, and trying to gain the trust of the student come to the fore.
Classroom management Primary school first grade Unwanted student behavior
Öz
Amaç: Bu araştırmada ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin sınıf içinde karşılaştıkları istenmeyen öğrenci davranışları ve bu davranışlara yönelik uygulamış olduğu sınıf yönetim modellerinin ve öğretmen tepkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem ve Araçlar: Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Pendik ilçesinde farklı devlet okullarında çalışan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Dolayısıyla çalışma nitel araştırma deseninde bir durum çalışması olma niteliği taşımaktadır.
Sonuçlar: Yürütülen içerik analizi sonucunda ortaya çıkan bulgulara bakıldığında, birinci sınıfta karşılaşılan istenmeyen davranışlar konusunda öğretmen görüşleri; öğrencilerin uyum sıkıntısı yaşaması, aileden ayrı kalma korkusu ve dikkat çekmeye çalışma, kurallara uymama, şiddete meyil, algı ve dikkat güçlüğü, ekran bağımlılığı, sorumluluk alamama, okul eşyalarına zarar verme üzerinedir. Diğer yandan, istenmeyen davranışlara çözümler üretmeye ilişkin olarak öğretmenlerin uyguladığı yöntemlere bakıldığında; açık iletişim, veli iş birliği, rehberlik servisi desteği, uyarı, sabır ve sevgiyle yaklaşma ve öğrencinin güvenini kazanmaya çalıştıkları öne çıkmaktadır.
İlkokul birinci sınıf Sınıf yönetimi İstenmeyen öğrenci davranışları Sınıf yönetim modelleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi açık erişimli bir dergidir.
The content of the Journal of Research in Elementary Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial- 4.0 International License.