This study aimed to determine the levels of interaction anxiety and psychological well-being among distance education students and to identify the demographic characteristics affecting these variables. In addition, the study examined whether there is a relationship between interaction anxiety and psychological well-being. The study utilized a survey model, which is one of the quantitative research methods. The study was conducted at a state university, and participants were selected using a convenience sampling method. The sample consisted of 244 associate degree students who took all of their courses via distance education. “The Interaction Anxiousness Scale” and the “Psychological Well-Being Scale” were used to collect data, along with questions intended to determine participants' demographic characteristics. Data analysis was conducted using descriptive statistics, independent sample t-tests, one-way ANOVA, and Pearson correlation analysis. The results of the study indicated that the students' levels of interaction anxiety and psychological well-being were moderate. Married, working, and older students exhibited lower interaction anxiety and higher psychological well-being. Interaction anxiety was higher among women, but no difference was found in psychological well-being based on gender. It was observed that as students' interaction anxiety levels increase, their psychological well-being levels decrease.
Interaction anxiety Psychological well-being Distance education Distance education students
Bu çalışmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin etkileşim kaygıları ile psikolojik iyi oluş düzeylerinin belirlenmesi ve bu değişkenlere etki eden demografik özelliklerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca etkileşim kaygısı ile psikolojik iyi oluş arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma, bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilmiş olup katılımcılar kolay örneklem yöntemi ile seçilen ve derslerinin tamamını uzaktan öğretim yöntemi ile alan 244 ön lisans öğrencisinden oluşmuştur. Veriler, katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorulan soruların yanı sıra "Etkileşim Kaygısı Ölçeği" ve “Psikolojik İyi Oluş Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analiz yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma sonuçları öğrencilerin etkileşim kaygılarının ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Evli, çalışan ve ileri yaştaki öğrencilerde etkileşim kaygısı daha düşük, psikolojik iyi oluş düzeyi ise daha yüksek çıkmıştır. Cinsiyete göre kadınlarda etkileşim kaygısı daha yüksek iken, psikolojik iyi oluş düzeyinde cinsiyet açısından farklılaşma olmamıştır. Öğrencilerin etkileşim kaygı düzeyleri arttıkça psikolojik iyi oluş düzeylerinin azaldığı görülmüştür.
Etkileşim kaygısı Psikolojik iyi oluş Uzaktan eğitim Uzaktan eğitim öğrencileri
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |