The study aimed to determine the opinions of primary school teachers regarding the creative drama method application in life science course. Designed in accordance with the qualitative research approach, this study was conducted in a basic qualitative research design. The study group consisted of 16 primary school teachers working in the 3rd grade of primary schools in the Altınordu district of Ordu province. Data were collected using a semi-structured interview form developed by the researcher. The interviews lasted an average of 15-30 minutes. The data obtained from the interviews were analyzed using content analysis. In the study, it was concluded that most teachers used the creative drama method in the life science course. The reasons for this can be shown as associating the course with life, concretizing the subjects and actively participating in the learning processes of the students. In addition, it was determined in the study that primary school teachers experienced various difficulties while using the creative drama method in the life science course. It was determined that these difficulties were preparing and implementing a creative drama plan, not being able to concretize the subjects of the life science course sufficiently, anxiety about not completing the subjects and tendency to use creative drama. At the end of the research, various suggestions were presented for the effective use of creative drama method in life science course.
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde kullanılan yaratıcı drama yöntemine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanan bu araştırma, temel nitel araştırma deseninde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, Ordu ili Altınordu ilçesinde bulunan devlet okullarının ilkokul 3. sınıflarında görev yapmakta olan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Görüşmeler ortalama 15-30 dakika sürmüştür. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun hayat bilgisi derslerinde yaratıcı drama yöntemini kullandığı sonucuna ulaşılmıştır. Bunun nedeni olarak hayatla dersin bağdaştırılması, konuların somutlaştırılması ve öğrencilerin öğrenme süreçlerine aktif bir şekilde katılması gibi nedenler gösterilebilir. Ayrıca araştırmada, sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yöntemini kullanırken çeşitli zorluklar yaşadığı tespit edilmiştir. Bu zorlukların; yaratıcı drama planı hazırlama ve uygulama, hayat bilgisi dersinin konularını yeteri kadar somutlaştıramama, konuları yetiştirme kaygısı ve yaratıcı dramayı kullanmaya yatkınlık olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda, hayat bilgisi dersinde yaratıcı drama yönteminin etkin bir şekilde kullanılmasına yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sınıf Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 2 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |