Bu araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarına ilişkin algıları Teknoloji Kabul Modeli çerçevesinde nitel bir betimsel tarama yöntemiyle incelenmiş, veriler Covid-19 pandemi dönemi ve sonrasında izlenerek toplanmıştır. 2021-2022 eğitim öğretim yılında Aydın'daki devlet okullarında görev yapan 10 fen bilimleri öğretmeni teknoloji kullanımına ilişkin aldıkları hizmet içi eğitim düzeyine göre araştırmaya dahil edilmişlerdir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Teknoloji Kabul Modeli boyutları doğrultusunda elde edilen veriler sınıflandırılarak alt boyutlara ve kodlara ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin teknoloji kullanımlarına ilişkin görüşleri pandemi öncesi ve sonrası olmak üzere ikiye ayrılarak kategoriler oluşturulmuştur. Sonuçlar fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde teknolojiyi kullanmalarının teknolojik aracın faydalı bulunması, kullanımının kolay olması, çalışma tarzına ve yöntemine uygun olması, araca karşı tutumları ve kullandıkları teknolojilere yönelik niyetleri ile şekillendiğini göstermektedir. Elde edilen bulgular, öğretmenlerin teknolojik yeterliliklerini geliştirmeye yönelik eğitim programları ve atölyeler tasarlanması ve uygulanması için faydalı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca eğitim politikaları ve müfredat geliştirme çalışmaları için de değerli girdiler sağlayabilir. Gelecekteki araştırmalar, farklı bağlamlarda ve farklı öğretmen gruplarıyla daha geniş örneklem üzerinde yürütülerek bu bulguları daha da derinleştirebilir.
Fen bilimleri öğretmenleri Covid-19 pandemi Teknoloji Kabul Modeli Uzaktan eğitim
This study examined science teachers' perceptions of technology use through a qualitative descriptive survey-based investigation within the framework of the technology acceptance model. Data were collected over the course of the pandemic and in the subsequent period. In the 2021-2022 academic year, 10 science teachers working in public schools in Aydın were included in the study based on the level of training they received in the use of technology. The data were collected via a semi-structured interview and analysed using the descriptive analysis method. The data obtained were classified according to the dimensions of the technology acceptance model and sub-dimensions and codes were reached. The views of science teachers on the use of technology were divided into two categories, before and after the pandemic, and categories were formed. The results indicated that the utilisation of technology by science teachers in their lessons was influenced by the usefulness of the technological tool, its ease of use, its suitability for their working style and method, their attitudes towards the tool, and their intentions towards the technologies they used. The findings provided valuable insights for the design and implementation of training programmes and workshops to enhance teachers' technological competencies. Additionally, the findings can inform educational policy and curriculum development studies. Future research should be conducted in diverse contexts and with different.
Science teachers Covid-19 pandemic Technology Acceptance Model Distance education
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2024 |
| Kabul Tarihi | 21 Temmuz 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 2 |