Bu araştırmanın amacı, kadın okul yöneticilerinin liderlik davranışlarının ortaya çıkmasında etkili olduğunu düşündükleri faktörler hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada kadın okul yöneticilerinin liderlik davranışları hakkındaki görüşlerine, nitel araştırma yöntemi kullanılarak ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgubilim çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan okullarda görev yapan on kadın okul yöneticisi oluşturmaktadır. On kadın okul yöneticisine, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formunda bulunan sekiz görüşme sorusu yöneltilmiş, görüşme dökümlerinin tema ve kodları çıkartılmıştır. Kadın okul yöneticilerine, liderlik davranışlarının ortaya çıkmasında etkili olduğunu düşündükleri faktörler hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Kadın yöneticilerin verdikleri cevaplarla “cinsiyet”, “kişilik”, “aile”, “eğitim” ve “roller” liderlik davranışlarının ortaya çıkmasında etkili olan faktörler olarak değerlendirilmiştir. Araştırmacı tarafından bu faktörler, içsel (cinsiyet ve kişilik) ve dışsal faktörler (aile, eğitim ve roller) olarak iki ana grupta toplanmıştır.
The purpose of this research is to assess the views of women school administrators on the factors they think effective in the emergence of leadership behaviors. In the research, it was aimed to reach the opinions of female school administrators about leadership behaviors using qualitative research method The research was conducted as a case study from qualitative research designs. The study group consisted of ten female school administrators working in the schools located in the province of Ankara, Çankaya. Ten female school administrators were directed to eight interview questions in a semi-structured interview form prepared by the researcher, and the themes and codes were drawn of interview dossiers. Women school administrators were asked their views on the factors that they thought effective in bringing about leadership behaviors. The answers given by women administrators are considered as factors that are effective in the emergence of "gender", "personality", "family", "education" and "role" leadership behaviors. By the researcher; these factors are grouped into two main groups as internal (gender and personality) and external factors (family, education and role).
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
|---|---|
| Bölüm | Olgu Sunumu |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2017 |
| Kabul Tarihi | 18 Aralık 2017 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |