Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme ve kişiler arası problem çözme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu Konya il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi anaokullarına, anasınıflarına, özel kreş ve gündüz bakım evlerine devam eden 6 yaş çocuklarından oluşmaktadır. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, Özdil ve Koruklu (2008) “Kişiler Arası Problem Çözme Ölçeği” ile Altan ve Yağmurlu (2010) “Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği” ve araştırmacıların oluşturduğu genel bilgi formu ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme ve kişiler arası problem çözme becerilerinde cinsiyet ve kardeş sayısı değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme düzeyleri ve kişiler arası problem çözme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Bu durumda duygu düzenleme düzeyleri arttıkça kişiler arası problem çözme becerileri de artmaktadır. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise duygu düzenleme becerisinin kişiler arası problem çözme becerileri toplam varyansının %37’sini açıkladığı belirlenmiştir.
Okul öncesi Çocuklar Duygu düzenleme Kişiler arası Problem çözme
It is aimed to analyze emotion regulation and interpersonal problem solving skills of preschool children in this study. The study consists of 6-year-old children attending official kindergartens, nursery schools, private kindergartens, and day-care centers affiliated to the Ministry of Education which are located in the city center of Konya. The general scanning method has been used in the research. The research data have been collected through the “Interpersonal Problem Solving Scale” developed by Özdil and Koruklu (2008), the “Emotional Regulation Skills Scale” developed by Altan and Yağmurlu (2010), and the Personal Information Form created by the researchers. As a result of the research; it has been found that there is a significant difference in emotional regulation and interpersonal problem-solving skills of preschool children in terms of gender and number of siblings variables. In addition, a positive correlation has been found between emotional regulation levels and interpersonal problem-solving skills of preschool children. In this case, as emotion regulation levels increase, interpersonal problem-solving skills also increase. As a result of the regression analysis, emotion regulation explains 37% of the total variance in interpersonal problem-solving skills.
Preschool Children Emotion regulation Interpersonal Problem solving
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |