Araştırmanın genel amacı, eş zamanlı ve eş zamansız çevrim içi öğrenme araçlarının kullanıldığı
bireysel ve iş birlikçi problem temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin doyum, öğrenme ve proje geliştirme
düzeylerine etkilerini ortaya koymaktır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim
Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Eğitimde Bilgi Teknolojileri I dersini alan 41
öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrenme ortamına ilişkin genel doyum puanlarının bulunulan gruba göre
değişip değişmediği ile ilgili araştırma sorusunda ilişkisiz örneklemler için t-testi kullanılmış; elde edilen
bulgulara göre, öğrencilerin bulundukları öğrenme grubundaki öğrenme ortamına ilişkin genel doyum puanları,
öğrenme grubuna göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir [t(39)=0.633; p > .05]. Araştırmada öğrenme ortamına
ilişkin öğrencilerin akademik başarı puanlarının bulunulan gruba göre değişip değişmediği ile ilgili araştırma
sorusunda karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA kullanılmış; elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin
bulundukları öğrenme grubundaki öğrenme ortamına ilişkin akademik başarı puanları öğrenme grubuna göre
anlamlı bir farklılık göstermemiştir [F(1,39)=.18; p > .05]. İş birlikçi öğrenme ortamında bulunan deneklerin proje
geliştirme başarılarının bireysel öğrenme ortamında bulunan deneklere göre anlamlı farklılık gösterdiği
bulunmuştur [F(1,39)=19.24; p < .05]. Bu farklılık iş birlikçi problem temelli öğrenme ortamı lehinedir. İş birlikçi
öğrenme ortamında bulunan deneklerin kaliteli proje geliştirme başarılarının bireysel öğrenme ortamında
bulunan deneklere göre farklı olduğu görülmüştür [F(1,39)=363.70; p < .05]. Yine bu farklılık iş birlikçi problem
temelli öğrenme ortamı lehinedir.
İş birlikçi öğrenme problem temelli öğrenme İnternet temelli öğrenme Kirkpatrick değerlendirme modeli dereceli puanlama anahtarı
The aim of the research in which 2X2 factorial experimental design used, is to investigate the effects of
individual or collaborative problem-based learning using synchronous and asynchronous online learning tools
on satisfaction, learning, project development and high quality project development levels of students. This study
was conducted on 41 students, attending ICT in Education Course, from Gazi University Education Faculty
Computer and Instructional Technology Department.. Results of the t-test analysis, related to the research
question about the change of general satisfaction scores about learning environment according to the kind of the
groups, showed that there was not a significant difference between satisfaction scores of the students according
to the kind of the group [t(39)=0.633; p > .05]. According to the results derived from one way ANOVA, there was
not a significant difference between the achievement scores of the students according to the kind of the group
they participated [F(1,39)=.18; p > .05]. There was a significant difference between the project development
achievement scores [F(1,39)=19.24; p < .05]. In other words, the project development achievement level of the
students from cooperative learning groups were higher than the others. Also the high quality project
development achievement of the cooperative group was found higher than the others [F(1,39)=363.70; p < .05].
Cooperative learning problem-based learning Internet-based learning Kirkpatrick evaluation theory rubric
Diğer ID | JA57RY34YZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 2 |