Tarih, Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan temel disiplinlerden biridir. Tarih konularının Sosyal Bilgiler Programlarındaki yoğunluğu bilinmekte ve tarih bilimine ayrı bir önem atfedilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Programı’ndaki tarih konularına yönelik görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerine göre hareket edilen bu çalışmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu amaçla çalışma grubunda yer alan 14 öğretmen ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların genel olarak 6. sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki tarih konularına ilişkin olumlu değerlendirmelerde bulunmalarına rağmen 7. sınıf Sosyal Bilgiler Programı hakkında çok fazla olumlu görüş belirtmedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin 7. sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki tarih konularına ilişkin; tarih konularının yoğunluğu, merkezi sınavlardaki soru tipleri ile program içeriğinin uyuşmadığı, kronolojik sıralamanın olmamasından kaynaklanan olaylar arası bağlantı kopukluğu, tam anlamıyla disiplinler arası yaklaşımın görülmediği ve siyasi tarih konularına sosyal tarih konularından daha fazla yer verildiği gibi durumları sıklıkla vurguladıkları görülmüştür.
Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Sosyal Bilgiler öğretmeni Tarih öğretimi
History is one of the basic disciplines in social studies curriculum. Density of history subjects has been known
in the social studies curriculum and attributed a special importance to the science of history. The purpose of this
research is to examine social studies teachers’ views about the subjects of history in the 6. and 7. grades social
studies curriculum. In this study, interview technique as qualitative research method was utilized as a means of
data collection. For this purpose, interviews were held with 14 teachers in the study group. Although participants
generally made positive evaluations about the subjects of history in the 6. grade social studies curriculum, it was
determined that they expressed negative opinions about the 7. grade social studies curriculum. Also it was
determined that density of the subjects of history, the conflict between types of questions in the central exams
with contents of the curriculum, lack of chronological ordering due to lack of connection between events, lack of
interdisciplinary approach, political history took place much more than subjects of social history such situations
often were emphasized by teachers as mainly problems.
Social studies curriculum Teacher of social studies The teaching of history
Diğer ID | JA29SP77CE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 4 |