Bu araştırmanın temel amacı ‘yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerin öğrencilerin
sosyal bilgiler dersine karşı olan tutumlarına etkisini belirlemektir. Çalışma grubu, 2010-
2011 Eğitim-Öğretim yılında Ankara ili Sincan ilçesi Atatürk İlköğretim Okulundaki 6-B
şubesinde öğrenim gören 15 kız ve 10 erkek olmak üzere toplam 25 öğrenciden oluşmuştur.
Araştırmada “Tek Grup Ön Test-Son Test Deneysel Desen”, verilerin analizinde ise frekans,
yüzde ve t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara ilişkin analizler,
bilgisayarda SPSS 18.00 istatistiksel paket programıyla yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05
olarak kabul edilmiştir. Elde edilen bulgular, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak
hazırlanan etkinlik ve uygulamaların, öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine ilişkin tutumlarını
olumlu biçimde arttırdığını göstermiştir.
The main objective of this research is to determine the influences of the Constructive
Activities on students’ attitudes towards Social Studies. The working group includes 25
students studying at Atatürk primary school in 6-B class in Ankara Sincan during 2010- 2011
Academic year consisting of 15 females and 10 male students. The research was carried out
with the “one-group pre-test post-test experimental design” as for analyzing the results,
frequency, percentage and t test were used. The analyses of the data obtained from the
research were performed with the use of computer SPSS 18:00 Statistic packaged software
The measure of being meaningful is determined as 0,05. The results obtained from the
research showed that the activities and implementations based on Constructivist Approach
have a positive effect on students’ behaviors towards Social Studies.
Diğer ID | JA38BZ35VC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 3 |