Araştırmada “bilişsel alanla” ilgili olan davranışsal amaç örneklerinin çeşitliliği değerlendirilmiştir. Üç
öğretim elemanının katıldığı araştırmada veriler, nitel araştırma yöntemlerinden gözlem tekniği
kullanılarak elde edilmiş, betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları bütün
olarak değerlendirildiğinde, öğretim elemanları tarafından sunulmuş olan örneklerde bilişsel alanın
bütün öğrenme düzeylerine yer verildiği söylenebilir. Bunun dışında, sunulan örneklerin ayırt edici
olmayan özellikler açısından çeşitlilik göstermediği saptanmıştır; örneklerde en çok belirtilen içerik
türünün ilke olduğu; içerik türlerini oluşturan içerik ögelerinin tamamının örneklenmediği; analiz sentez
ve değerlendirme gibi üst düzeylerde tek bir içerik türünü kapsayan örnekler verilmediği, çok sayıda
birden fazla içerik türünü kapsayan örnekler verildiği; öğrenme düzeylerinin içerik türlerine göre
dağılımı incelendiğinde de yer yer yığılmanın olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma kapsamında
saptanmış olan bu sorunların giderilebilmesi için, eğitim bilimleri alan yazınındaki güncel bilgilerden
yararlanılması, konu alanı uzmanlarıyla birlikte çalışılması önerilmiştir.
Kavram öğretimi örnek çeşitliliği bilişsel alan bilişsel davranışsal amaç örnek analizi
This study evaluates diversity of behavioural objective examples regarding “cognitive domain”. The data
obtained from the study which was conducted with three instructors were collected through observation -
a qualitative research method- and analyzed using descriptive analysis techniques. An analysis of the
results as a whole indicates that examples presented by the instructors include all the learning levels of
cognitive domain. Besides, the presented examples were found not to contain variety in terms of their
non-distinguishing features; the mostly identified content type was principle; not all the content elements
composing the content types were exemplified; there were no examples that encompassed a single content
type in high levels such as analysis, synthesis and evaluation; there were many examples that
encompassed more than one content type; the distribution of learning levels on content types showed that
there were accumulations in some areas. The problems identified in the present study are suggested to be
solved by benefiting from contemporary knowledge in the educational sciences literature and working
with experts in the field.
Concept teaching diversity of examples cognitive domain cognitive behavioural objective analysis of examples
Diğer ID | JA94MD85FP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 3 |