Bu çalışmada çoklu zekâ kuramı etkinlikleriyle öğretiminin; öğrencilerin resim-iş dersine
ilişkin tutumlarına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada, ilköğretim 6. sınıf resimiş
dersine ilişkin renkli çalışmalar konusu, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir.
Gruplardan birine (kontrol grubu) geleneksel öğretim, diğerine (deney grubu) ise çoklu zekâ
kuramı’na dayalı öğretim tekniği uygulanarak, öğrencilerin sanata yönelik tutumları
kullanılan yöntemler açısından incelenmiştir. Yöntemin etkisini belirlemek amacıyla çok
denekli tek faktörlü deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucu olarak;
öğrencilerin geleneksel öğretime oranla, çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim etkinlikleri
sonunda akademik başarılarının daha yüksek düzeyde ve öğrenilenlerin daha kalıcı olduğu,
ancak tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır.
This study is aimed at researching through the activities of Multiple Intelligence Theory
affects the students’ attitudes towards the art education lessons. In the study, the activities of
Colorful Works were taught to the sixth grade art class by using two different methods. One
of the groups was thought through traditional instruction; while the other one was subjected
to Multiple Intelligences Theory based art education. Following this, the attitudes of the
students were examined. As a result of the research, academic achievement of the students
through education based on Multiple Intelligence Theory is higher and more permanent than
through the one based on traditional education however there is not any meaningful
difference between their attitudes.
Diğer ID | JA69YK54FC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 3 |