BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DEKİ KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA MESLEKİ YETERLİLİK EĞİTİMİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 3, 577 - 596, 01.09.2011

Öz

Karayolu Taşımacılığında Mesleki Yeterlilik Eğitimi, AB ülkelerinde ilk kez 16 Aralık 1976
tarihinde 76/914/EEC sayılı direktifle uygulanmaya başlanmıştır. Bu uygulama 15 Temmuz
2003 tarihinde 2003/59/EC sayılı direktifle geliştirilerek daha kapsamlı hâle getirilmiştir.
Türkiye’de ise, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yolcu ve eşya taşımacılığı yapılan
ticari araçları kullanan sürücülerin, Avrupa Birliği Uyum Yasası çerçevesinde ve 10 Temmuz
2003 tarihli 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu gereğince, meslek ve hizmet kalitesini
arttırmak amacıyla Mesleki Yeterlilik Belgesi sahibi olması zorunluluğu getirilmiştir.
Çalışmanın amacı, AB ülkelerindeki Karayolu Taşımacılığında Mesleki Yeterlilik Eğitimi ve
Türkiye’deki Karayolu Taşımacılığında Mesleki Yeterlilik Eğitiminin karşılaştırılarak,
Türkiye’nin bu konudaki eksikliklerini nasıl gidereceğine dair çözümler ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • Babaoğlu, A. N. (2008). Yollar fatihi turco. (Kim Bu Çılgın Türkler? 1. Baskı) İstanbul: Okyanus Us Yayın.
  • CIECA. (1998). Guide on driver licensing, commission of european communities. Brussell: CIECA.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı (2009). (http://www.trafik.gov.tr/).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü. (2008). Trafik güvenliği. Trafik İstatistik Bülteni, 1,1–9. Ankara: EGM.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2008). (http://www.egm.gov.tr/tuddb/Trafik_Uygulama_Denetleme/surucu%20bel gesi%20islemleri.htm).
  • European Union (2003). Directive 2003/59/EC of the European Parliament and of the Council of 15 July 2003 on the Initial Qualification and Periodic Training of Drivers of Certain Road Vehicles fort he carriage of Good or Passengers. European Parliament Official Journal L 237, 4–17.
  • European Union (1991). Council directive 91/439/EEC of 29 July 1991 on driving licences. European Parliament Official Journal L 237, 1–24.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü (2008). (http://www.kgm.gov.tr/fr5.asp?tt=0005).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1993). Motorlu taşıt sürücüleri kursları programı. 1–16. Ankara: MEB.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2008) (http://www.tuik.gov.tr/Pretablo.do?tb_id=39&ust_id=11).
  • Türkoğlu, M. (2002). Özel sürücü kurslarında verilen eğitimin trafik kazalarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü (2008) (http://www.kugm.gov.tr/dosyalar/diger/y22.doc).
  • Ek-1. Kişisel Bilgi Formu Sayın sürücü,
  • Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Trafik planlaması ve Uygulaması
  • Ana Bilim Dalı yüksek lisans tez çalışması için aşağıdaki soruları cevaplamanıza
  • ihtiyaç duyulmuştur. Verdiğiniz bilgilere dayalı olarak elde edilecek olan sonuçlar
  • bu tezin geliştirilmesi çalışmalarında kullanılacaktır. Sizden istenilen, aşağıdaki her
  • soruya doğru cevap vermenizdir. Katkılarınız için teşekkür ederim.
  • Araş. Gör. Ayşegül ERCAN Sürücünün;
  • Ehliyet Sınıfı……………….  B C D E
  • Öğrenim Durumu…………........  İlkokul Ortaokul Lise Üniversite
  • Faaliyet Alanı…………………..  Ticari Taksi
  • Minibüs/Dolmuş  Otobüs Kamyonet Kamyon/Tır Tanker
  • The Journal of Turkish Educational Sciences
  • Summer 2011, 9(3), 594-596

A RESEARCH AS COMPARATIVE ON PROFESSIONAL COMPETENCE EDUCATION IN ROAD TRANSPORT SECTOR IN TURKEY

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 3, 577 - 596, 01.09.2011

Öz

In Turkey the drivers driving commercial vehicles carrying passengers and commodities by
vehicles in the roads open to the general public have to get professional competence
certificate to improve vocational and service quality within the framework of the European
Union adjustment law and according to land transportation on 10/07/2003. Professional
competence education in land transportation was firstly enforced in EU Countries in
16/12/1976 and was made more comprehensive in 15/07/200. The aim of this article is to
make a comparison of professional competence education in land transportation in the EU
Countries and in Turkey and by revealing the differences to come up with some solutions
about Turkey’s copying with his defects on the subject.

Kaynakça

  • Babaoğlu, A. N. (2008). Yollar fatihi turco. (Kim Bu Çılgın Türkler? 1. Baskı) İstanbul: Okyanus Us Yayın.
  • CIECA. (1998). Guide on driver licensing, commission of european communities. Brussell: CIECA.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı (2009). (http://www.trafik.gov.tr/).
  • Emniyet Genel Müdürlüğü. (2008). Trafik güvenliği. Trafik İstatistik Bülteni, 1,1–9. Ankara: EGM.
  • Emniyet Genel Müdürlüğü (2008). (http://www.egm.gov.tr/tuddb/Trafik_Uygulama_Denetleme/surucu%20bel gesi%20islemleri.htm).
  • European Union (2003). Directive 2003/59/EC of the European Parliament and of the Council of 15 July 2003 on the Initial Qualification and Periodic Training of Drivers of Certain Road Vehicles fort he carriage of Good or Passengers. European Parliament Official Journal L 237, 4–17.
  • European Union (1991). Council directive 91/439/EEC of 29 July 1991 on driving licences. European Parliament Official Journal L 237, 1–24.
  • Karayolları Genel Müdürlüğü (2008). (http://www.kgm.gov.tr/fr5.asp?tt=0005).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (1993). Motorlu taşıt sürücüleri kursları programı. 1–16. Ankara: MEB.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2008) (http://www.tuik.gov.tr/Pretablo.do?tb_id=39&ust_id=11).
  • Türkoğlu, M. (2002). Özel sürücü kurslarında verilen eğitimin trafik kazalarına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ulaştırma Bakanlığı Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü (2008) (http://www.kugm.gov.tr/dosyalar/diger/y22.doc).
  • Ek-1. Kişisel Bilgi Formu Sayın sürücü,
  • Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Trafik planlaması ve Uygulaması
  • Ana Bilim Dalı yüksek lisans tez çalışması için aşağıdaki soruları cevaplamanıza
  • ihtiyaç duyulmuştur. Verdiğiniz bilgilere dayalı olarak elde edilecek olan sonuçlar
  • bu tezin geliştirilmesi çalışmalarında kullanılacaktır. Sizden istenilen, aşağıdaki her
  • soruya doğru cevap vermenizdir. Katkılarınız için teşekkür ederim.
  • Araş. Gör. Ayşegül ERCAN Sürücünün;
  • Ehliyet Sınıfı……………….  B C D E
  • Öğrenim Durumu…………........  İlkokul Ortaokul Lise Üniversite
  • Faaliyet Alanı…………………..  Ticari Taksi
  • Minibüs/Dolmuş  Otobüs Kamyonet Kamyon/Tır Tanker
  • The Journal of Turkish Educational Sciences
  • Summer 2011, 9(3), 594-596
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94EY37VP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Ercan Bu kişi benim

Süleyman Pampal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2011
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ercan, A., & Pampal, S. (2011). TÜRKİYE’DEKİ KARAYOLU TAŞIMACILIĞINDA MESLEKİ YETERLİLİK EĞİTİMİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 577-596.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı