Bilgi toplumunun en önemli özelliği, eğitim sektörü ve bu sektörün diğer alanlarla olan
ilişkileri olarak değerlendirilmektedir. Günümüz dünyasında spor ve eğitim bütünleşmiş iki
kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Spor eğitimi, sektörel anlamda farklı özellikler
taşımaktadır. Türkiye’de spor eğitimi çeşitli isimler altında ve farklı kurumlar tarafından
verilmekte olup, uygulamalarda problemler ve kurumlar arasında koordinasyon
eksikliklerinin olduğu yakından incelendiğinde görülmektedir. Spor eğitimi sunan kurumların,
yeni gelişmelere uygun hareket etmeleri açısından Avrupa Eğitim Yönergesi benzer temel
referansların ve standart meslek tanımlarının yapıldığı uygulamaların dikkate alınması
gerekmektedir. Bu çalışmada, spor eğitimi sektörünün yapısal özellikleri dökümantasyon
metodu ile incelenerek Türkiye’deki spor eğitimi sektörüne yönelik çözüm önerileri
geliştirilmeye çalışılmıştır.
The most important feature of the information society, education sector and its relationship
with other areas of this sector, as evaluated. In today's world the two concepts as integrated
sports and education has come to our counter. Sports training, bearing different properties
are sectoral sense. Under various names in sports education in Turkey and are given by
different institutions, practices and problems of lack of coordination between institutions that
are seen on close examination. Offering sports training institutions, in terms of new
developments to comply with similar European Training Guidelines and standards of basic
reference on the practices of job descriptions must be taken into account. In this study,
structural features of sports education sector analized and solution recommendations about
sports education sector in Turkey are tried to be produced.
Diğer ID | JA72GE82EM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 3 |