BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECT TO ACADEMIC ACHIVEMENT OF USING LAYERED CURRICULUM IN PRIMARY SCHOOLS’ 6TH AND 7TH DEGREE SCIENCE LESSON

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 343 - 368, 01.06.2011

Öz

With this study, the effect of the layered curriculum in Science & Technology subject to the
academic achievement for 6th and 7th grade students in primary education was analyzed. The
research was involved 4 different groups of students from a private primary school in
Afyonkarahisar, in the 2008-2009 academic year. Pretest - posttest control group model and
action research were used in this research. The pretest and posttest were used as a
measurement instruments. Also, as well as layered curriculum measurement instruments, the
assessment contains with the received opinions of the students were developed. The results
received from developed measurement instruments were subjected to statistical analyses
individually and the averages of the groups and level of significance were analyzed. The
significance level is assumed as .05. According to this research, layered curriculum is more
successful than conventional teaching methods.

Kaynakça

  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Aydın, A. (2006). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Tek Ağaç Yayınları.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretimi programı. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (s.241 – 252). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Blackwood, M., Brosnan,C., and May, B.(2007). Layered curriculum lessons, aligned with the ohio science content standards, for use in the high school science classroom. (Erişim tarihi 12.04.2010) http://www.mrsporter.com/index2.htm
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri analizi el kitabı(10.Baskı). Ankara Pegem Akademi Yayıncılık
  • Brooks J. G. ve Brooks M. G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. Alexandria Virginia: Ascd.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Fiore, C.(2007). Differentiated ınstruction and the layered curriculum. (Erişim tarihi 12.04.2010.) http://www.associatedcontent.com/article/168970/differentiated_instruction _and_the_pg2.html?cat=4
  • Fosnot, C. (2007). Oluşturmacılık teori, perspektif ve uygulama.(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Latesky, C. (2008). Layered curriculum, bloom’s taxonomy and inquiry: how well do they fit together?, (Erişim tarihi 01.05.2009) www.help4teachers.com/carrielpaper.doc.
  • LaSovage, A. J. (2006). Effects of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. Master Dissertation, Michigan State University, Michigan, USA.
  • Nunley, K. (ty). Simple steps to build layered curriculum (Erişim tarihi 01.05.2009) www.help4teachers.com.
  • Nunley, K. (ty). What is in a layer?, (Erişim tarihi 10 Nisan 2009), www.help4teachers.com.
  • Sünbül, A.M. (2003). Eğitime yeni bakışlar. Ankara: Mikro Yayınları.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık, Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde yeni yönelimler. (39 – 65). Ankara: PegemA Yayıncılık.

İLKÖĞRETİM 6 VE 7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE BASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMINA DAYALI ÖĞRETİMİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 9 Sayı: 2, 343 - 368, 01.06.2011

Öz

Çalışmada ilköğretim 6 ve 7.sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde basamaklı
öğretim programına dayalı öğretimin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma
Afyonkarahisar’da bir özel ilköğretim okulunda 2008-2009 eğitim öğretim yılında dört
ayrı grup ile yapılmıştır. Araştırmada öntest - sontest kontrol gruplu model ve eylem
araştırması kullanılmıştır. Öntest ve sontest ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Ayrıca,
basamaklı öğretim programı içindeki ölçme araçlarının yanı sıra eylem araştırmasında
kullanılmak üzere öğrencilerin görüşlerinin alındığı değerlendirme (görüşme) formu
geliştirilmiştir. Her bir grup için geliştirilen ölçme araçlarından alınan sonuçlar ayrı ayrı
istatistiksel analizlere tabi tutulmuş ve grupların ortalamaları ve anlamlılık durumları
incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır. Bu araştırma ile basamaklı öğretim
programına dayalı öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha başarılı
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Atasoy, B. (2002). Fen öğrenimi ve öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Aydın, A. (2006). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Tek Ağaç Yayınları.
  • Başbay, A. (2005). Basamaklı öğretimi programı. Ö. Demirel (Ed.), Eğitimde yeni yönelimler (s.241 – 252). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Blackwood, M., Brosnan,C., and May, B.(2007). Layered curriculum lessons, aligned with the ohio science content standards, for use in the high school science classroom. (Erişim tarihi 12.04.2010) http://www.mrsporter.com/index2.htm
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Veri analizi el kitabı(10.Baskı). Ankara Pegem Akademi Yayıncılık
  • Brooks J. G. ve Brooks M. G. (1993). In search of understanding: the case for constructivist classrooms. Alexandria Virginia: Ascd.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Fiore, C.(2007). Differentiated ınstruction and the layered curriculum. (Erişim tarihi 12.04.2010.) http://www.associatedcontent.com/article/168970/differentiated_instruction _and_the_pg2.html?cat=4
  • Fosnot, C. (2007). Oluşturmacılık teori, perspektif ve uygulama.(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Latesky, C. (2008). Layered curriculum, bloom’s taxonomy and inquiry: how well do they fit together?, (Erişim tarihi 01.05.2009) www.help4teachers.com/carrielpaper.doc.
  • LaSovage, A. J. (2006). Effects of using a layered curriculum format of instruction in a high school environmental science energy unit. Master Dissertation, Michigan State University, Michigan, USA.
  • Nunley, K. (ty). Simple steps to build layered curriculum (Erişim tarihi 01.05.2009) www.help4teachers.com.
  • Nunley, K. (ty). What is in a layer?, (Erişim tarihi 10 Nisan 2009), www.help4teachers.com.
  • Sünbül, A.M. (2003). Eğitime yeni bakışlar. Ankara: Mikro Yayınları.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık, Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde yeni yönelimler. (39 – 65). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95DE83KM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rasim Aydoğuş Bu kişi benim

Gürbüz Ocak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydoğuş, R., & Ocak, G. (2011). İLKÖĞRETİM 6 VE 7. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE BASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMINA DAYALI ÖĞRETİMİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 343-368.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı