Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim okulu müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışlarını
gerçekleştirmelerine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde
betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri araştırmacılarca geliştirilen ölçekle toplanmıştır.
Araştırma kapsamında 167 ortaöğretim okulu öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Veri
analizinde; aritmetik ortalama, t- testi, ANOVA ve korelasyon hesaplanmıştır. Araştırma
bulgularına göre; ortaöğretim okul müdürleri dönüşümcü liderliğin bütün boyutlarındaki
davranışları orta düzeyde gerçekleştirmektedirler. Ortaöğretim okul müdürlerinin dönüşümcü
liderliğin bütün boyutlarındaki davranışları gerçekleştirmelerini öğretmenlerin
değerlendirmelerinde cinsiyetlerine göre anlamlı fark bulunurken kıdemlerine ve branşlarına göre
anlamlı bir fark bulunmamıştır. Vizyon belirleme ve geliştirme liderlik davranışlarını
değerlendirmelerinde müdürle birlikte çalışma süresine göre anlamlı bir fark, dönüşümcü
liderliğin bütün boyutları arasında da olumlu yönde ilişkinin olduğu bulunmuştur.
The purpose of this study is to introduce the teachers opinions about high school principals’
realizing their transformational leadership behaviours. The study is a descriptive survey. Data of
the study was obtained by questionnaire prepared by the researchers. 167 high school teachers’
opinions were applied for the study. For analyzing data; mean, t- test, ANOVA and correlation
were calculated. According to the findings of the reasearch, the high school principals realize
“sometimes” their behaviour in all dimensions of transformational leadership. Although there was
a significant difference in teachers’ assessment of high school principals’ realizing behaviours in
all dimensions of transformational leadership in terms of gender, there wasn’t a significant
difference in terms of seniority of the teachers and their branches. In addition, there was a
significant difference in teachers’ assesments about principals’ transformational leadership
behaviours in identifying and developing vision in terms of teachers’ working period with their
principals, and it was found out there is a positive relationship among all dimensions of
transformational leadership.
Diğer ID | JA57HK78DN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |