Araştırma öğretmen adaylarının üniversitelerin sunmuş olduğu sosyal ve akademik etkinlikleri ne
ölçüde değerlendirdiklerini ele almaktadır. Bu kapsamda, çalışmanın katılımcılarını ülkenin önde
gelen üniversitelerinden biri olan Orta Doğu Teknik Üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim
gören 212 öğrenci oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının sosyal ve akademik etkinliklere karşı
görüşleri, etkinliklere katılım dereceleri ve etkinliklere katılımlarını etkileyen faktörler betimsel
analiz yöntemleriyle incelenmiştir. Araştırmada, öğretmen adaylarının, nitelikli ve etkinlik
yönünden zengin bir üniversitede olmalarına; ayrıca kişisel ve mesleki gelişimleri için çok önemli
olduğunu düşünmelerine rağmen etkinliklere katılımlarının düşük düzeyde olduğu görülmüştür.
Öğrenciler, etkinliklere katılımlarını olumsuz yönde etkileyen etmenler arasında, zaman sıkıntısı,
ders yükünün fazlalığı ve Eğitim Fakültesi’nin yerleşkedeki konumunu belirtmişlerdir.
Sosyal ve akademik etkinlikler öğretmen eğitimi yetkin öğretmen özellikleri
The purpose of this study is to explore the degree of prospective teachers’ participation in social
and academic facilities offered by Middle East Technical University. The number of prospective
students participated in the study was 212. Through the descriptive analysis of the data collected,
their beliefs towards professional development and participation in activities and the degree of
their participation and obstacles affecting prospective students’ intention to participate activities
are analyzed. The results indicate that in spite of believing in participating in social and academic
activities with regard to personal, social, and pedagogical development, the degree of prospective
students’ participation in activities were somehow fewer than expected, and the factors influencing
the degree of students’ participation in activities negatively were found as workload, time
limitation, and faculty’s physical location
Social and academic activities/facilities teacher education effective teacher characteristics
Diğer ID | JA52NJ35BH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |