Bu çalışmanın amacı, “Taneciklerin Çarpışmasıyla Isının Yayılması” ve “Tanecik
Olmadan Isının Yayılması” konularına yönelik, bütünleştirici öğrenme kuramının
5E modelindeki derinleşme aşamasına uygun olarak geliştirilen çalışma
yapraklarının etkililiğini incelemektir. Çalışmada yarı deneysel yöntem
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 47 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Veri toplama araçları olarak açık uçlu sorulardan, mülakatlardan ve gözlemlerden
faydalanılmıştır. Deney grubunda derinleşme aşamasındaki dersler, hazırlanan
çalışma yaprakları ile yürütülürken; kontrol grubunda ise dersler bu aşamada
mevcut ders kitabı kullanılarak işlenmiştir. Çalışma sonucunda deney ve kontrol
grubu öğrencilerinin iletim ve ışıma kavramlarını anlama düzeylerinde (U =106,
p < .05) deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür.
The purpose of this study is to investigate effectiveness of the worksheets about
“Spread of Heat with the Collision of Particle” and “Spread of Heat without
Particle” based on the elaborate stage of the 5E model. The quasi-experimental
research desing was used. Sample is consist of 47 sixth grade students. The data was
collected by using open-ended qusetions, interviews and observations. At the
elaborate stage of lessons were being taught using prepared worksheets in the
experiment group and using course book in the control group. There was significant
difference (U =106, p < .05) between experiment and control groups understanding
levels.
Diğer ID | JA48YF67RH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 1 |