Bu araştırmanın amacı, tarih öğretmenlerinin çalışma yaprakları hakkındaki görüş ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırma Trabzon ili ve Akçaabat ilçe merkezinde bulunan 28 ortaöğretim kurumunda görev yapan toplam 65 tarih öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilmiş olup, veri toplama aracı olarak mülakat kullanılmıştır. Mülakatta öğretmenlere toplam 9 soru yöneltilmiş; öğretmenlerin sorulara verdikleri cevaplar not almak suretiyle kaydedilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarına karşı olumlu görüş içerisinde olmalarına rağmen genellikle derslerinde çalışma yapraklarını kullanmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak tarih öğretmenlerinin çalışma yapraklarıyla ilgili bilgi ve becerilerinin artırılmasına yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this study is to elicit history teachers‟ perceptions about worksheets. This study
was carried out with 65 history teacher, who were working in 28 secondary school in the
center of Trabzon and Akcaabat. In this research, interview was used. In this sense, 9
questions were asked to history teachers and their answers were written down by researchers.
The datas collected by interviews were analyzed by means of content analysis. In the light of
the collected data, it seems that that history teachers have positive attitudes to worksheets;
but generally they haven‟t used worksheets in their lessons.
Diğer ID | JA59GC36FS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 1 |