This study aimed at determining the awareness levels of teachers and candidate teachers
about The Overall Objectives and Principles of National Education (OOPNE). This is a
descriptive study. The questionnaire forms were applied to 429 teachers and 266 candidate
teachers. Results show that the candidate teachers are more aware of the OOPNE. Other
surprising results are found as that low awareness level of Atatürk‟s principles, higher
awareness level of teachers who haven‟t got principalship experience and engineering faculty
graduates. On the basis of results, it may be recommended to be a criterion of to know
OOPNE in the supervision of the teachers.
The Overall Objectives and Principles of National Education candidate teacher teacher Atatürk‟s principles
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin Millî Eğitimin Genel Amaçları ve İlkelerinden (MEGAİ) haberdarlık düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için hazırlanan form, Sivas‟ta görev yapan 429 öğretmen ve C.Ü. Eğitim Fakültesi son sınıfta okuyan 266 öğretmen adayına uygulanmıştır. Uygulama sonucunda genel olarak öğretmen adayları MEGAİ‟den, öğretmenlere göre daha fazla haberdar görünmektedir. Ayrıca MEGAİ içinde yer alan kavramlardan olan Atatürk ilkelerinden haberdarlık düzeylerinin düşük olması, yöneticilik deneyimi olmayanların ve mühendislik fakültesi mezunu öğretmenlerin MEGAİ‟yi bilme oranlarının fazla çıkması da araştırmanın şaşırtıcı sonuçlarındandır. Sonuçlar temelinde; öğretmen ve öğretmen adaylarının MEGAİ‟yi bilmesinin öğretmenlerin denetiminde bir ölçüt olarak bulundurulması önerilebilir.
Türk Millî Eğitiminin Genel Amaç ve İlkeleri öğretmen adayı öğretmen Atatürk ilkeleri
Diğer ID | JA54GR96VE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |