Şüphesiz öğretim süreci, öğrencinin bilgi ve becerilerini kurgulayıp aktif olarak kullanabileceği, araştırıp sorgulayarak elde ettiği verileri kendine özgü yapı kazandırıp geliştirebileceği etkinliklere imkân verecek şekilde planlanmalıdır. Bu çalışmada; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel ilkeleri, öğrenci ve öğretmenin bu süreç içerisindeki rolleri ile teknolojinin yapılandırmacı öğretim stratejileri ile nasıl etkin olarak kullanılabileceğine yönelik deneysel bir öğretim süreci uygulanmıştır. İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi “Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji” konusu bilgisayar ve web tabanlı teknolojiler desteğinde grup araştırma ve tartışma yöntemleri ile öğretilmeye çalışılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler bilgisayar desteğinde araştırma, tartışma, animasyon ve sunumlar ile deney ve pratik yapma ve beyin fırtınası gibi interaktif etkinliklerle çalışmışlardır. Öğretim sürecinin başarısı; etkinlik ürünlerinin nitel ve “Erişi testi”, “Biyoteknolojiye yönelik tutum ölçeği” ve “Teknoloji destekli öğretime yönelik tutum ölçeği” ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar değerlendirilerek yorumlanmıştır.
Fen ve Teknoloji Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji Yapılandırmacı Öğrenme Teknoloji destekli öğretim İşbirlikli grup araştırma yöntemleri
Definitely; classroom courses should be organized with respect to activities that students could able to
organize their knowledge and abilities to apply actively and develop investigated and examined data
characteristically in learning process. In this research; an experimental study design were organized
regarding fundamental principles of constructivism, integration of technology with constructivist
strategies and roles of instructor and learner in teaching process. Primary school, Science and
Technology lesson, topic “Genetical Engineering and Biotechnology” were thought in technology
supported web based instruction within group research and discussion methods. Students in experimental
group have studied with computer supported investigations, animations, discussions, presentations and
practice themes with online experiments. Bran storming was also applied as interactive discussion
techniques. Instructional accomplishment was evaluated qualitatively by group yields and quantitatively
by “achievement test”, attitude scale towards biotechnologies” and “attitude scale toward technology
based instruction”. Results are analyzed and interpreted.
Science and Technology Genetical Engineering and Biotechnology Constructivist Teaching Technology based instruction Collaborative group research methods
Diğer ID | JA29FM52FU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3 |