Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin tükenmişlik düzeyini; duygusal tükenme, duyarsızlaşma, kişisel başarısızlık boyutlarına ve toplam tükenmişliğe göre belirlemek, tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığını ortaya koymaktır. Bu amaçla Düzce ili ilköğretim okullarında 2003-2004 öğretim yılında müdür ve müdür yardımcısı olarak çalışan 204 yöneticiye anket uygulanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmada nicel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırma, Maslach Tükenmişlik Ölçeği ile toplanan veriler üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, tükenmişlik düzeylerini belirlemek için elde edilen verilerin frekansları, yüzdeleri, aritmetik ortalamaları ve ilişkili ölçümlerde tek yönlü varyans analizi sonuçları tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada, yöneticilerin az düzeyde tükenmişlik yaşadığı; en fazla tükenmişliği duygusal tükenme, en az tükenmişliği duyarsızlaşmada yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Okul yöneticileri tükenmişlik duygusal tükenme duyarsızlaşma kişisel başarısızlık
The aim of this study is to determine the burnout level of school principals according to the
aspects of emotional exhaustion, depersonalization, reduced personal accomplishment and
total burnout levels according to these areas. 204 principals and vice principals who worked
in 2003-2004 in Düzce primary schools were surveyed in line with this aim. The research is a
descriptive study. Quantitative approach is used in the study. The research is conducted on
the data collected from Maslach Burnout Inventory. It has been found that principals
experience low level burnout; they experience the highest level of burnout in emotional
exhaustion while they experience the lowest level of burnout in depersonalization.
School principals burnout emotional exhaustion depersonalization reduced personal accomplishment
Diğer ID | JA85PY62CN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 2 |