Yeni fen ve teknoloji programı, öğretmen ve öğrencilerin öğretim etkinliklerindeki sorumluluklarını yerine getirmede çeşitli zorluklara sebep olmaktadır. Yenilenen ders kitaplarındaki kavram haritalarını oluşturma ve anlam verme bu güçlüklerden biridir ve araştırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kavram haritalarını oluşturma, anlam verme ve kavram haritalarıyla sorulan sorulara cevap verme becerilerini geliştirmektir. Çalışma aksiyon araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiş olup, veriler yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış etkinliklerin uygulanmasından ve grup mülakatlarından elde edilmiştir. Uygulamalar öncesinde öğrencilerin kavram haritalarını oluşturamadıkları, anlam veremedikleri ve başarısız oldukları; sonrasında öğrencilerin başarılarının arttığı ve kavram haritalarının nasıl oluşturulması gerektiğini bildikleri ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuç olarak; öğretmenlerce öğretimde kullanılmadan önce öğrencilere kavram haritalarının oluşturulması hakkında bilgi verilmesi, yalın kavram haritaları kullanmaktan kaçınılması, öğretim etkinliklerinde tekrar amaçlı kullanılması önerilmektedir.
New science and technology program caused various difficulties for carrying out
teachers’ and students’ responsibilities in teaching activities. In renewed textbooks,
difficulties of forming and giving meaning to concept maps are one of these
hardships and should be investigated. Improving skills of students about forming,
giving meaning to concept maps and answering questions asked with concept maps
is aim of this study. The study was realized with action research. Data were
acquired from application of activities prepared with constructivist approach and
group interviews. Before the applications, students are failed at forming and giving
meaning to concept maps. At the end, success of the students increased and how
concept maps need to be form were reached. Finally, it was proposed teachers must
give knowledge to students about forming concept maps before using at teaching,
must avoid pure concept maps and must use for once more aim at teaching
activities.
Diğer ID | JA98SE64HB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1 |