Bu araştırma, öğretmen adaylarının (N=2847) öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları
zihinsel imgeleri (metaforları) inceledi. Bu amaç için katılımcılar “Öğrenci . . . gibidir; çünkü
. . .” ibaresini tamamlamadı. Veriler, nitel (içerik analizi) ve nicel (ki-kare) veri çözümleme
teknikleri kullanılarak analiz edildi. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adayları
öğrenci kavramına ilişkin toplam 156 adet geçerli metafor üretti. Bu metaforlar ortak
özellikleri bakımından 11 farklı kavramsal kategori altında toplandı. Kavramsal kategoriler
öğretmen adaylarının program türü, cinsiyeti ve sınıf düzeyi bakımından önemli derecede
farklılık gösterdi. Metaforlar öğretmen adaylarının belli eğitimsel olgulara ilişkin sahip
oldukları kişisel algılarını anlamada güçlü bir araştırma aracı olarak kullanılabilir.
Öğretmen adayları öğrenci kavramına ilişkin zihinsel imgeler (metaforlar) program türü cinsiyet ve sınıf düzeyine dayalı farklılıklar olgubilim çalışması
This study investigated the metaphorical images that prospective teachers (N=2847) have on
the concept of the student. Participants completed the phrase of “A student is like . . . because
. . .” to indicate their conceptualizations of learner. Data was analyzed both qualitatively
(i.e., content analysis) and quantitatively (i.e., chi-square). According to the results, totally
156 valid metaphorical images were identified and they are collected under 11 different
conceptual categories. Significant differences are determined in the 11 conceptual themes as
participants’ gender, class level, and program type. Metaphors can be used as a powerful
research tool to understand the prospective teachers’ personal insights on the educational
phenomena.
Prospective teachers metaphorical conceptualizations of learner program type gender and class level differences phenomenological research
Diğer ID | JA67MT66NC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |