This study aims to determine the acquisition level of in-class teaching qualifications
of the teacher candidates. This research was done in a survey model. In-class
teaching qualifications of candidates were described. Data of research was
collected by observation form developed by the researcher. Observation was done
by the senior students. Arithmetic mean, correlation, anova and Scheffe tests were
applied on data. It was determined that the teacher candidates had certain
incompetences about in-class teaching abilities; and significant and positive
relations between sub-dimensions of research. In addition, the higher the class level
the better teaching abilities are. According to these results the suggestions were
presented.
Bu çalışma, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sınıf içi
öğretim yeterliklerini ne düzeyde kazanabildiklerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Aday öğretmenlerin sınıf içi öğretim
yeterlikleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından
geliştirilen gözlem formu ile toplanmıştır. Gözlem faaliyeti, Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencileri tarafından yapılmıştır. Veriler üzerinde
başlıca, aritmetik ortalama, korelasyon testi, anova testi ve Scheffe testi
uygulanmıştır. Araştırma sonunda; aday öğretmenlerinin sınıf içi öğretim
becerilerinde belirli yetersizliklerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, belirlenen
araştırma alt boyutları arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu
görülmüştür. Ek olarak, sınıf düzeyi yükseldikçe öğretim becerilerini gösterme
yeterliklerinin de iyileştiği belirlenmiştir. Bu sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.
Diğer ID | JA45RY27UV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |