Araştırmanın temel amacı, algılanan anne baba tutumlarının öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarını yordama gücünü incelemektir. Araştırmada Yılmaz (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan, “Anne Baba Tutum Ölçeği” ile Üredi (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekler İstanbul’da orta sosyo-ekonomik düzeyde bir ilköğretim okulunda 350, 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Bulgular, algılanan anne baba tutumlarının bütün boyutlarının sınav kaygısı haricindeki motivasyonel inançların ve öz-düzenleme stratejilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiş, en büyük payın kabul/ilgi boyutuna ait olduğunu ortaya koymuştur. Sınav kaygısında ise algılanan anne baba tutumlarının yalnızca psikolojik özerklik boyutunun anlamlı bir yordayıcı olduğu belirlenmiştir.
Algılanan anne baba tutumları öz-düzenleme stratejileri motivasyonel inançlar
The main purpose of this study was to investigate that the predictive power of perceived
parenting styles for self-regulated learning strategies and motivational beliefs. In this
research, “Parenting Styles Scale” adapted into Turkish by Yılmaz (2000) and “The
Motivated Strategies for Learning Questionnaire” adapted into Turkish by Uredi (2005) were
used. Scales were applied to 350 8th grade students from a primary school which is a
representative of middle socio-economic status in İstanbul. Findings revealed that all
dimensions of perceived parenting styles predict to self- regulated learning strategies and
motivational beliefs relating to academic performance in the classroom except for test
anxiety.
Perceived parenting style self-regulated learning strategies motivational beliefs
Diğer ID | JA35UU73GT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 4 |