Günümüzde eğitim hayatının en önemli sorunlarından biride kopya davranışıdır. Bu konuda
uluslararası ve ulusal düzeyde çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmaları üç genel başlık altında
toplamak mümkündür. Bunlar; cinsiyet ve kopya davranışı, sosyal etmenler ve kopya davranışı, idare ve
öğretmenlerin tutumları ve kopya davranışıdır. Yapılan bu çalışmaların bazılarında birbirini destekleyici
sonuçlar bulunurken bazılarında farklı sonuçlara ulaşılmıştır. Literatüre bu kapsamda katkıda bulunmak
amacı ile gerçekleştirilen bu araştırmada öğrencilerin bulundukları sınıf ile gözetmenler, akademik
personel ve idarenin kopyaya ilişkin tutumlarını değerlendirmeleri arasındaki ilişki incelenmiştir.
Araştırma Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesinde okuyan toplam 493 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında anket yöntemi kullanılmıştır. Anketler beşli Likert ölçeğine
göre hazırlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ki
kare testi kullanılmıştır. Test sonucunda öğrencilerin bulundukları sınıf ile gözetmenlerin kopya
olaylarına göz yumduğunu, hocaların kopya olaylarında ayrımcılık yaptığını, idarenin kopya olaylarına
ilişkin cezalarda ayrımcılık yaptığını, fakültede kopya olaylarının problem boyutuna ulaştığını
düşünmeleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Today, the cheating behavior is one of the important problems of education. Many studies about
this phenomenon were carried out in national and international level. It is possible to evaluate this study
under three main titles: Gender and cheating behavior, social factors and cheating behavior and
managers and teachers’ attitudes and cheating behavior. Although the results of the some studies support
each others, some studies results are different. One of the main purposes of that study is to make some
contributions to literature in this scope to examine the relationship between academic term of students
and the evaluations of students for supervisor, academic staffs and administration’ attitudes towards
cheating. This Study is carried out over 493 students in Educational Faculty of Commerce and Tourism.
Data were collected by using questionnaires including five- item Likert type questions, and analyzed in
SPSS pocket program. The significant results had been found between the academic terms of student and
their evaluation of the supervisors, teachers and administration’s attitudes towards cheating.
Diğer ID | JA56AN42VM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 3 |