Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrenci başarısı ve başarının kalıcılığına
etkisini belirlemektir. Araştırma için gerekli olan veriler ön test – son test kontrol gruplu deneysel model
kullanarak elde edilmiştir. Araştırma 2005-2006 öğretim yılı birinci yarıyılında özel bir ilköğretim okulunun
yedinci sınıf öğrencileriyle ve matematik dersinde gerçekleştirilmiştir. Raslantısal olarak eşleştirilmiş iki grup
üzerinde yürütülen araştırmada öğretim, kontrol grubunda (n=16) öğretmen merkezli yöntemle, deney grubunda
(n=16) yapılandırmacı öğrenme ortamında bilgisayar destekli olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
kullanılan testler, ünitenin işlenmesine başlamadan önce başarı ön testleri, ünitenin işlenmesi tamamlandıktan
sonra başarı son testleri ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını belirlemek için de kalıcılık testi uygulanmıştır.
Araştırmada kontrol ve deney grupları arasındaki farklılıkları belirlemek üzere veri analizinde ilişkisiz
örneklemler t-testi (independent samples t-test), grupların kendi içindeki farkı belirlemek üzere de ilişkili
örneklemler için t-testi (paired samples t-test) kullanılmıştır. Denencelerin test edilmesinde anlamlılık düzeyi .05
olarak alınmıştır. Aynı zamanda öğrenci görüşleri ve kişisel bilgilerin analizinde yüzdelik ve frekanstan
yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, yapılandırmacı öğrenme ortamında bilgisayar
destekli öğretimin uygulandığı deney grubunun, geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubundan
daha başarılı olduğu görülmüştür. Ayrıca deneysel işlem sırasında öğrenilen bilgilerin kalıcılığı kontrol
grubuna göre deney grubunda daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
This research has been made to determine the effect of constructive learning environment to the student
success and the permanence of the success. The data needed for the research has been obtained by using pre-test
post test control grouped experimental model. The research is made in 2005-2006 academic year first term in a
private primary school with seventh grade students in mathematics course. In the research that is made on two
random matched groups, teaching is made by teacher-centered method in the control group (n=16) whereas it is
made in constructive learning method with computer assisted method in the experimental group (n=16). Tests
used in the research are; before performing the unit pre-success tests, after completing the unit post-success
tests and to determine the permanence of the information that has been learned permanence tests. In order to
determine the differences between the control and experimental groups, independent samples t-test is used in
data analysis; and to determine the differences in the groups, paired sampled t-test is used. Significance level
was taken as .05. At the same time in analyzing the student opinions and personal information, percentage and
frequency is used. At the same time in analyzing the student opinions and personal information, percentage and
frequency is used. The results obtained showed that the students in both of the groups are equivalent in having
the cognitive introductory behaviors. According to the findings of the research, the experimental group which
had computer assisted instruction in constructive learning environment is more successful than the control
group which was applied the traditional teaching method. Moreover, in the course of the experimental process,
the permanence of the learned knowledge is higher in the experimental group than the control group.
Diğer ID | JA34BD78DT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 4 |