Çocuk Edebiyatı, çocuğu eğlendirme, ona hoş vakit geçirmenin yanında eğitici yönüyle de öne
çıkar. Bu edebiyat, çocuğu doğrudan eğitmek amacıyla vücuda getirilmese de, onda olumlu etki ve
izlenimler bırakmayı amaçlar. Çocuğun çevreyi algılayış, olayları seziş ve karşılaşabileceği durumlar
karşısında olumlu tutum ve davranış sergileme, geliştirme ve kazanmasına olanak sağlar. Çocuk
edebiyatı ürünleri arasında yer alan masal, bir yandan çocuğun dil becerilerini geliştirirken bir yandan
da çocukta millî ve evrensel kültür değerlerine karşı bir bilinç uyandırır. Çocuğun dil ile ilgili herhangi
bir probleminin çözümünde dil edinimi için hazırlanan öğretim materyallerinin etkili ve verimli olması,
dil eğitimi üzerine yapılan bilimsel çalışmaların takibine bağlıdır. Günümüzde ulaşılan bilimsel
bulguların sürekli olarak çeşitlenmesi, dil edinimi ve kültür aktarımı için hazırlanan öğretim
materyallerinin de ona göre yenilenme ve değiştirilmesini gerektirmektedir. Bu çalışmada, “Anonim Halk
Edebiyatı” ürünlerinden masalın, eğitsel işlevi ve önemi tartışılmıştır. Çalışmada, çocuk edebiyatı ve
masal kavramları tanıtılmış; masalın, dil edinimi sürecinde çocuğun olumlu tutum geliştirmesi ve
sosyalleşmesinde oynadığı rol üzerinde durulmuştur. Bunun için ilgili edebiyat kaynakları taranmıştır.
Children literature, besides entertaining the child and regale him/her, it sick out an educational
way. This literature aims to leave positive impression and influence on children. It conducts child’s
perception of the environment, perceiving the events and displaying positive attitude towards the
situations which she/he may across. Tales which takes place among the literature products, not only does
it improve child’s language ability, but also it arouses awareness towards the national and global
cultural values. Teaching materials for language acquisition in solving any language problem of child
can be efficient and productive is possible with permanent practices of scientific studies about language
education. As language teaching strategies and scientific findings in nowadays vary continually, it is
necessary that teaching materials should be renewed and varied. In this study, educational importance
and function of tale; which is a product of “Anonymous Folk Literature”, have been discussed. Child
literature and tale concepts have been discussed in the study; and it has been emphasized the role of tale
in developing of child’s positive attitude and socialization of child. For that study related literary is
investigated.
Children literature tale language acquisition cultural value
Diğer ID | JA26AH63ZF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |