Gözlem gezileri, öğretmenlere öğrencilerinin öğrenmelerini sınıfın dört duvarının ötesine,
toplumun geniş kesimlerine yayma fırsatı verir. Gözlem gezileri okul ortamında, sınıf ortamında
sağlanamayan fakat bununla birlikte okul öğretiminin bütüncül bir parçası olan tecrübeleri öğrencilere
sağlar. Yıllardır birçok araştırmacı gözlem gezilerinin çeşitli modellerinin eğitimsel değerini
araştırmaktadır. Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinde gözlem
gezisi yöntemini uygulama durumları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla Ankara ilinde 240 sınıf
öğretmenine anket uygulanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin hayat bilgisi ve sosyal bilgiler
derslerinde gözlem gezisi yöntemini uygulama durumları, çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Bu
değişkenler; öğretmenlerin görev yaptıkları sınıfların düzeyi, öğretmen cinsiyeti, öğretmenlerin kıdem
durumları, okul türü, sınıf mevcudu ve gözlem gezisini uygulama sıklıklarıdır. Anket uygulaması
sonucunda, sınıf öğretmenlerinin gözlem gezisi uygulama durumlarının genel olarak öğretmenlerin görev
yaptıkları sınıfların düzeyine, öğretmen cinsiyetine, kıdem durumuna, okul türüne, sınıf mevcuduna ve
yöntemi uygulama sıklığına göre her ifade için geçerli olmasa da anlamlı olarak farklılaştığı ortaya
çıkmıştır.
Field trips enable teachers to expand students' learning beyond the walls of the classroom, into
the vast community outside. Field trips provide students experiences which can not be obtained in class
and school environment but that are complementary part of education at school. For years many
researchers search the educational value of various models of field trips. In this study it was aimed to
reveal the application of field trip method of classroom teachers in Life Study and Social Studies Courses.
Considering this aim, a survey was applied to 240 classroom teachers in Ankara. In the research the
application of field trip method of classroom teachers has been analyzed in terms of different variables.
These variables are levels of the students in the classroom that the teachers are working, gender of
teachers, experience level of teachers, school type, number of the students in the classroom that the
teachers are working, and frequency of field trip method application. At the end of the survey application,
as it is not valid for all variables, a significant difference revealed in the application state of field trip
method of classroom teachers.
Diğer ID | JA28PP73FM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2 |