Bu araştırmanın amacını, ilköğretim okullarında görev yapan birinci kademe sınıf öğretmenlerinin, başarısı
düşük öğrencilere yönelik tutum ve davranışlarının öğretmen algılarına göre belirlenmesi oluşturmaktadır.
Araştırma, betimsel tarama modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni, Ankara ili Altındağ
ilçesi merkezinde yer alan ilköğretim okullarında görev yapan 1095 sınıf öğretmeni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın
örneklemini ise Ankara ili Altındağ ilçesi merkezinde yer alan 69 ilköğretim okulundan tesadüfî olarak seçilen 32
İlköğretim okulunda görevli 330 sınıf öğretmeni oluşturmuştur.
Alan yazın taranarak öğretmenlerin tutum ve davranışlarını belirlemek üzere 39 maddelik anket
hazırlanmıştır. Hazırlanan anket Ankara ili Altındağ ilçesi merkezinde tesadüfî yolla seçilen 32 ilköğretim okulunda
görevli sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır.
Araştırmada 295 öğretmenin görüşlerinden oluşan veriler işlenirken, öğretmenlerin başarısız olarak algıladığı
öğrencilerin başarısızlıklarında etkili olduğunu düşündüğü en önemli ilk 5 faktörün tespiti yapılmıştır.
Öğretmenlerin; planlama, sınıf içi uygulama, olumlu davranışı pekiştirme, başarısızlık karşısında uyarma
boyutlarında başarısız olarak algıladıkları öğrencilere yönelik tutum ve davranışlarının analizi yapılmıştır.
Öğretmenler, ders planlaması yaparken başarısız öğrencileri dikkate aldıklarını, onların seviyelerine uygun
davrandıklarını, olumlu davranışlarını pekiştirmeye yönelik çalışmalar yaptıklarını, motivasyon ve dikkat çekme
davranışı içinde olduklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin başarısızlığının en önemli nedeni, öğretmen görüşlerine göre
“aile ilgisizliği” olarak tespit edilmiştir.
Başarısız öğrenci öğretmen algıları öğretmen tutumları öğretmen davranışları
The aim of this study is to determine the attitudes and behaviors of first grade primary education classroom
teachers’ to the students of low success.
Research is a descriptive study. 1095 classroom teachers, working in primary education schools situated in
Altındağ, Ankara were included in the study. Research environment of the study was randomly selected 330 classroom
teachers from 32 primary schools from 69 schools.
A survey of 39 items was prepared to determine the attitudes and behaviors of the teachers and applied to
randomly selected 32 primary education classroom teachers.
In the data evaluation process of 295 teacher views; most important 5 factors which teachers thought as
effective for the students that teachers are perceived as unsuccessful were determined.
Analysis of the attitudes and behaviors directed towards the students that teachers perceived as unsuccessful
for the dimensions of planning, classroom applications, rewarding the positive behavior, warning for unsuccessful
situation were done.
Teachers were mentioned that while preparing the lesson plans they consider unsuccessful students, behave
considering their level, do the activities reinforcing the positive behaviors, have the behaviors to motivate and get the
attention. According to the teacher views the most important reason of unsuccessful students was determined as “the
lack of family interest”.
Unsuccessful students teachers’ perceptions teachers’ attitudes teachers’ behaviors
Diğer ID | JA56TV42GT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 1 |