Literatür incelendiğinde, grup rehberliği kavramı konusunda bazı farklı görüşlerin yer aldığı
görülmektedir. Rehberliğin bireysel bir yardım olduğu, grup rehberliği kavramının rehberliğin tanımı ile
çeliştiği ve bu kavram yerine, “rehberlikte grup etkinlikleri” kavramının kullanılmasının daha uygun olduğu
belirtilmektedir. Grup rehberliği, “bireyin gelişmesine, kendisini ve imkânlarını tanımasına, gerçekçi ve uygun
planlar ve seçimler yaparak kendini yönlendirmesine ilişkin grup etkinlikleri ve süreçleri” olarak tanımlanabilir.
Grup rehberliğinin bireyleri geliştirici, koruyucu, düzeltici ve uyum sağlayıcı işlevleri bulunmaktadır. Grup
rehberliği ile grupla psikolojik danışmayı ayırt etmeye çalışanlar: konular, grubun büyüklüğü, liderlik ve
etkileşim türleri üzerinde durmuşlardır. Grup rehberliği kapsamında sıralanan etkinliklerin çoğu psikolojik
danışma ile doğrudan ilişkili değildir. Kapsam olarak öğrencilerin kendilerini tanımalarına, yönelmelerine
(mesleğe, öğrenim dalına, vb.) ve benliklerini çevreleriyle bütünleştirmelerine yardımcı olan bütün grup
etkinlikleri grup rehberliği kavramı içerisinde yer almaktadır. Bu makalede, psikolojik danışma müdahalesi
olarak büyük grup rehberliği kuramsal açıdan incelenmektedir. Önce büyük grup rehberliğinin tanımı, büyük
grup rehberliğini organize ederken ve yapılandırırken dikkate alınması gereken faktörler ve büyük grupla
danışmanın nasıl kolaylaştırılacağı açıklanmaktadır. Sonra büyük grup rehberliğinin avantajları ve sınırlılıkları
belirtilmektedir.
Büyük grup rehberliği psikolojik danışma müdahalesi grup lideri
A close review of the related literature would yield various views about group guidance. It is suggested
that guidance is assistance at the individual level and thus “group guidance” contradicts with the definition of
guidance, and that it is better to use “group activities in guidance” instead. Group guidance can be defined as
“group activities and process that help the individual develop, know his capabilities and himself, direct himself
through realistic plans and choices.” Group guidance has the functions of progress, protection, correction and
adaptation. Those making a distinction between group guidance and psychological counselling in groups focus
on the subject, the size of the group, leadership and the types of interaction. Most of the activities listed in the
context of group guidance are not closely related to psychological counselling. Group guidance covers all the
group activities that help students know themselves, their orientation and integration with their environments.
This paper examines large group guidance as a psychological counselling intervention in a psychological
perspective. Moreover, the paper deals with the factors to consider when designing a large group guidance and
the facilitation of the process when working with a large group. Finally, the advantages and the limitations of
large group counselling are enumerated.
Large group guidance psychological counselling intervention group leader
Diğer ID | JA74KM55SZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |