Bilim ve teknolojinin hızla geliştiği günümüz dünyasında, bilgilerin hızla yenilendiği ve değiştiği bir
gerçektir. Bu noktada eğitimin amacı; öğrencilere bilgi aktarmaktan çok onlara bilgiye ulaşma yollarını
öğretmek olmalıdır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının okullarda kullanımı bu amaca hizmet etmeye uygun
olabilir. Bu yaklaşım öğrenme odaklı bir süreci kapsamaktadır. Ana felsefesi öğrenmenin, çocuğun kendi
yaşantısında gerçekleşmesini sağlamaktır. Bu çalışma proje tabanlı öğrenme üzerine bir derlemedir. Çalışmada;
tüm yönleri ile proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ne olduğu üzerinde durulmakta, proje tabanlı ve probleme
dayalı öğrenme yaklaşımları karşılaştırılmakta ve öğrencilerin farklı disiplinleri öğrenmeye yönelik tutumları
üzerine etkileri de, fen ve matematik dersleri bazında ele alınmaktadır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının
ilköğretim fen ve matematik öğretiminde kullanımına yönelik bir örnek verilmektedir. Bu çalışmanın proje
tabanlı öğrenme üzerine yapılacak yeni araştırmalara yol göstereceği ve katkı sağlayacağı umulmaktadır.
In today’s world, where technology and science are developing rapidly, knowledge is under rapid
change and reformation. At this point, the purpose of education should be to teach students to reach knowledge
rather than transferring it. Research in education has revealed that students are not able to transfer the newly
acquired information and skills into daily life and not able to use by making sense of this knowledge. Project-based
learning seems to be a solution to these kinds of educational problems. Project-based learning covers a
learning-centred process. The rationale behind this approach is to help the child learn through his own life
experiences. The main points addressed in the study are the importance of project-based learning and its usage
in elementary science and mathematics instruction, the similar and different aspects between problem-based
learning and project-based learning. It is expected that this study will provide new insights for the future studies
in this field.
Project-based learning primary science and mathematics education
Diğer ID | JA46PK56JY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |