Bu çalışmanın genel amacı, Çukurova Üniversitesi Balcalı Kampusündeki yaşamın, öğrenci algılarına dayalı olarak demokratik yaşam kültürü çerçevesinde değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini Ç.Ü. Balcalı Kampusünde bulunan tüm fakültelerin öğrencilerinden oranlı küme örnekleme yoluyla seçilen 454 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Doğanay ve Sarı tarafından geliştirilen Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği (ÜYKÖ) kullanılmıştır. Ayrıca örneklem içinden gönüllülük ilkesine göre seçilen 15 öğrenciyle, üniversitedeki demokratik yaşam kültürü hakkındaki algılarına yönelik görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin algılarına ilişkin en düşük ortalamaların sınıf ortamı ve kararlara katılım, en yüksek ortalamaların ise kimlik ve sosyal olanaklar boyutlarına ait olduğu görülmüştür. Üniversiteler, sınıf içinde ve dışında, öğrencilere ve tüm çalışanlara sundukları demokratik bir yaşam kültürü aracılığı ile, toplumda demokratik bir politik kültürün gelişimine katkı sunabilirler. Bu nedenle üniversitelerde, demokrasinin temel ilkeleri ve değerlerinin bilinçli bir şekilde dikkate alındığı ortamların oluşturulmasına ve üniversite ortamında bulunan tüm bireylerin tam katılımına yönelik önlemlerin alınmasına gereksinim vardır.
Üniversite Yaşam Kalitesi Demokratik Yaşam Kültürü Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği (ÜYKÖ) Örtük Program
The main purpose of this study is to evaluate students’ perceptions about the quality of life in Balcalı Campus of Cukurova University in terms of democratic life culture. This study was carried out in all the faculties of Cukurova University and the sample consisted of total 454 students who were selected by using proportional stratified sampling method. Quality of Life in University Scale which was developed by the researchers, Doğanay and Sarı, was used to assess students’ perceptions. In addition, interviews about democratic life culture at the campus were done with 15 students, who were willing to participate from the sample. At the end of the research, it is found that the students’ perception scores about participatory decision making and classroom environment subscales were lower than average mean score. Meanwhile, perception scores about identity and social adequacy subscales were found higher than other dimensions. Universities, both in class and outside, can help improvement of a democratic politic culture by means of providing to students and all personnel a democratic life culture. For this reason, there is a need of environments which basic principles and values of democracy are taken into consideration consciously and a need of taking some precautions to make all people who have been in the environment of the university completely participant.
Quality of Life in University Democratic Life Culture Quality of Life in University Scale Hidden curriculum
Diğer ID | JA98DG58HK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 2 |