BibTex RIS Kaynak Göster

IDEAS ABOUT THE EFFECTS OF “DEVELOPMENT” DOCTRINE ON EDUCATIONAL ACTIVITIES

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2006

Öz

In the article by Prof. Dr. Mehmet Özyürek and Assist. Prof. Dr. A. Tuba Tuncer named ‘The Effects of Development Doctrine on the Implications of Education’, it was claimed that the activities related to development doctrine restricted the educational implications. In this article, it is stated that these opinions can not be expressed as generalisations, and an education whic is not based on the psychological features of students and their developments can not be effective and useful.Moreover, it is not clear what is meant by the ‘successful and tested methods’ which the writers mention. Their definitions and explanations are not given. In developmental teaching, there is some form of ‘interruption’. However, it is suggested that instead of an ‘interrupting’ understanding, the child should be under a tolerating educational environment.

Kaynakça

  • Özyürek, M. ve Tuncer, T. (2003). Geli imcili in E itim Uygulamalar Üzerindeki Etkileri, Türk E#itim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Say :1, (1-22)
  • Dewey, J. (1957). Terbiyede Hedefin Mahiyeti, Maarif Bas mevi, Mstanbul.
  • Kansu, N. A. (1952). Pedagoji Tarihi, Millî E itim Bakanl , Mstanbul.
  • Vernon, M.D. (1943). Çocuklarda Alg n n Geli imi, (Çev. M. Zerif Ba o lu), 6lkö#retim. Say :53.
  • Sirer, R. Z. (1927). Muallim Mektepleri 6çin Pedagoji Dersleri, Millî Matbaa, Mstanbul

"GELİŞİMCİLİK" ÖĞRETİSİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNE ETKİLERİ ÜZERİNDE DÜŞÜNCELER

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 12, 01.03.2006

Öz

Prof. Dr. Mehmet Özyürek ve Yard. Doç. Dr. A. Tuba Tuncer tarafından yazılan “Gelişimciliğin Eğitim Uygulamaları Üzerindeki Etkileri” başlıklı yazıda, gelişimciliğe uygun uygulamaların eğitsel uygulamaları sınırladığı ileri sürülmüştür. Bu yazıda, bu görüşlerin bir genelleme şeklinde ifade edilemeyeceği, çocuğun psikolojik özelliklerine ve bu özelliklerin gelişimlerine dayanmayan bir eğitim ve öğretimin etkili ve yararlı olamayacağı belirtilmiştir. Ayrıca, yazarların başarılı ve denenmiş yöntemler olarak ifade ettikleri yöntemlerin de hangi yöntemler olduğu iyi anlaşılamamaktadır. Bunların tanımları ve açıklamaları yapılmamıştır. Gelişimsel öğretide de eğitimde bir “müdahale” söz konusudur. Fakat bunun için çocuğun katı “müdahaleci” bir anlayış yerine hoşgörülü bir eğitim etkisi altında bulundurulması savunulmuştur.

Kaynakça

  • Özyürek, M. ve Tuncer, T. (2003). Geli imcili in E itim Uygulamalar Üzerindeki Etkileri, Türk E#itim Bilimleri Dergisi, Cilt 1, Say :1, (1-22)
  • Dewey, J. (1957). Terbiyede Hedefin Mahiyeti, Maarif Bas mevi, Mstanbul.
  • Kansu, N. A. (1952). Pedagoji Tarihi, Millî E itim Bakanl , Mstanbul.
  • Vernon, M.D. (1943). Çocuklarda Alg n n Geli imi, (Çev. M. Zerif Ba o lu), 6lkö#retim. Say :53.
  • Sirer, R. Z. (1927). Muallim Mektepleri 6çin Pedagoji Dersleri, Millî Matbaa, Mstanbul
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43KE39CA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cavit Binbaşıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Binbaşıoğlu, C. (2006). "GELİŞİMCİLİK" ÖĞRETİSİNİN EĞİTİM VE ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNE ETKİLERİ ÜZERİNDE DÜŞÜNCELER. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-12.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı