Araştırma, öğrencilere farklı yöntemlerle verilen eğitimin diş sağlığı ve beslenme bilgi düzeylerine etkisini saptamak amacıyla plânlanmış ve yürütülmüştür. Çalışmada seçilen tüm gruplara hazırlanan soru formu ön test olarak uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin, % 36,7'si erkek % 63,3'ü kızdır. Öğrencilerin % 63,9'u on üç ve % 25,5'i on dört yaşındadır. Dişlerini fırçalamaları incelendiğinde öğrencilerin, verilen eğitim öncesinde; gösteri. anlatım ve dramatizasyon yönteminde dişlerini düzenli olarak fırçaladıklarını belirtmişlerdir. Verilen eğitimin amaçları doğrultusunda eğitim sonrasında değerler yükselmiştir. Ancak bu artış istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır (p > 0,05). Öğrencilerin dişlerini düzenli fırçalama alışkanlığı kazanmaları için eğitimin belirli aralıklarla tekrarlanması gerekli olduğu düşünülmektedir. Daha sonra dramatizasyon, anlatım ve gösteri yöntemleriyle ağız, diş sağlığı ve beslenme eğitimi verilmiştir. Öğrencilere ön testte verilen soru formu son test olarak tekrar uygulanmıştır. Verilen eğitim olumlu yönde bilgi ve davranış değişikliğine neden olmuştur. Her alanda olduğu gibi eğitim, ağız ve diş sağlığını korumada, yeterli- dengeli beslenme bilgi ve davranışlarını kazandırmada oldukça önemlidir. Kullanılan eğitim yöntemi öğrencinin ne kadar çok duyusuna hitap ediyorsa sonucun o kadar başarılı olduğu; ancak yapılacak eğitimin etkin ve sürekli olması, belirli aralıklarla denetiminin yapılması gerekliliği sonucuna varılmıştır.
The study is planned and conducted to reveal the effect of education given to students with different methods on teeth health and knowledge level of nourishment. The questionnaire has been applied to all selected groups as pre-test. 36.7% of the students in the research are male, and 63.3% of them are female. 63.9% of them are 13 and 25.5% of them are 14 years old. When their teeth brushing attitudes are analyzed before training, students mentioned that they brush their teeth regularly with demonstration, exposition and dramatization methods. With the aims of the training given, values increased. However this increase is not meaningful from statistical perspective (p > 0.05). It is thought that in order to gain regular habit of brushing their teeth the training should be repeated in certain intervals. With the methods demonstration, exposition and dramatization students are given training on mouth and teeth health and nourishment. The questionnaire given as pre-test was also applied as post-test. The given training has resulted with positive change in attitude and knowledge. As it is in all fields, education is important also in protecting mouth and teeth health, gaining sufficient and balanced nourishment knowledge and attitudes. As conclusion, it is expressed that the more senses the method is addressed to the more successful is the result but the given training should be controlled regularly in order to be effective and continuous.
Diğer ID | JA89YB67YU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 3 |