Fen laboratuvarları fen bilimleri eğitiminde önemli bir rol oynamakta olup, öğrencilerin problem durumuyla karşı karşıya bırakıldığı ve problemin çözümüne yönelik bir dizi faaliyetlere katılarak en üst düzeyde kavramsal öğrenme gerçekleştirdikleri öğrenme ortamları olarak kabul edilmektedir. Bununla birlikte ülkemizdeki okullarda, laboratuvarlarda gerçekleştirilen deneysel etkinliklerle üniversite sınavında sorulan sorular arasında tutarlılık olmaması, fen laboratuvarlarındaki araç-gereç eksikliği, fen programının içeriğinin konu alanıyla dolu olması vb. gibi sıralanan ve temelde aynı sebeplerle, laboratuvar uygulamalarına gereken önemin verilmediği bilinmektedir. Bu çalışma ile liselerde görev yapan Fizik öğretmenlerinin laboratuvar uygulamalarına zaman ayırmama gerekçeleri, programdaki deneyleri uygulama sürecinde karşılaştıkları problemler ve buna bağlı olarak düzenlenecek bir hizmet içi eğitim kurs programının içeriğinde bulunmasını istedikleri deneylerin isimleri tespit edilmiştir. Çalışmanın örneklemini 2000-2001 eğitim-öğretim yılında Malatya’da düzenlenen bir hizmet içi eğitim kursuna katılan toplam 36 Fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler; anket, mülakât ve gözlem yöntemleriyle toplanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak, Fizik öğretmenlerinin laboratuvar uygulamaları konusunda kendilerini yeterli görmedikleri ve özellikle de üniversite sınavında bu alanda soru sorulmaması nedeniyle başta öğrenciler olmak üzere kendilerinin bile laboratuvarlara girmek istemedikleri anlaşılmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlerin en fazla Fizik programındaki deneyleri yapmakta zorlandıkları belirlenmiştir.
Science laboratories play an important role in science education and accepted as learning environment where students are faced with problematical contexts. However, it is known that laboratory practices are not given much importance in our schools. This is based on the same reasons such as; activities done at the laboratories are not consisted with the questions asked at the university examination, lack of material in science laboratories, science program fully oriented with subject matter and etc. It was determined with this study that why physics teachers do not spend time for laboratory practices, which problems they encounter in the process of practicing experiments and related to this, names of the experiments which they want in the content of an in- service course toward laboratories. The sample of the study consisted of 36 physics teachers joined into an in- service course program implemented in Malatya during 2000-2001 terms. Data was gathered by using questionnaire, interview and observation methods. Based on the results, it was understood that physics teachers do not see themselves sufficient about laboratory practices and mostly students and also they do not want to enter into the laboratories because of the fact that university examination do not include laboratory questions. In addition, it was also determined that physics teachers mostly have difficulties while implementing the experiments in Physics III program.
Science Laboratories In-Service Education Physics Experiments
Diğer ID | JA29YF52CT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 2 |