BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM DÜNYASININ NİTEL ARAŞTIRMA PARADİGMASIYLA İNCELENMESİ: DOĞAL YA DA YAPAY

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 4, 415 - 439, 01.12.2004

Öz

Bu kuramsal incelemenin temel amac, ülkemizde eitim aratrmasnda yaygn ve baskn olarakkullanlan nicel aratrma paradigmasna kar, nitel aratrma paradigmas araclyla eitim dünyasnn dahadoal ve detayl bir biçimde incelenebilecei düüncesini ortaya koymaktr. Çalmada nitel aratrma kuramsalve pratik olarak tantlarak, nitel ve nicel aratrma paradigmalar arasndaki sadece en belirgin farklarsunulmutur. Bunun için, aratrmann doasnn ve yapsnn ne olduu, insanlarn sosyal dünyay anlamayanasl yaklatklar, günümüze kadar eitimde ne tür aratrmalar yapld ve hangi yaklamlardanyararlanld, nitel aratrmann felsefi dayanaklarnn neler olduu konular açklanmtr. Çalmada, biraratrmann nitel ya da nicel olup olmamas metodolojinin aratrmann balangcnda seçimiyle ilgili deil,aratrmann doasnn metodolojinin seçimini belirleyecei vurgulanmtr. "leri sürülen düünce ise, ilk öncearatrmann doasnn düünülmesi daha sonra da uygun metodolojinin seçilmesidir. Özellikle, nitel aratrmaparadigmasnn karlat en önemli eletirilerden olan aratrmada geçerlik ve güvenirlik kavramlaraçklanmaya çallarak, aratrmann doal olabilmesi için baz önerilerde bulunulmutur.

EĞİTİM DÜNYASININ NİTEL ARAŞTIRMA PARADİGMASIYLA İNCELENMESİ: DOĞAL YA DA YAPAY

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 4, 415 - 439, 01.12.2004

Öz

Bu kuramsal incelemenin temel amac, ülkemizde eitim aratrmasnda yaygn ve baskn olarakkullanlan nicel aratrma paradigmasna kar, nitel aratrma paradigmas araclyla eitim dünyasnn dahadoal ve detayl bir biçimde incelenebilecei düüncesini ortaya koymaktr. Çalmada nitel aratrma kuramsalve pratik olarak tantlarak, nitel ve nicel aratrma paradigmalar arasndaki sadece en belirgin farklarsunulmutur. Bunun için, aratrmann doasnn ve yapsnn ne olduu, insanlarn sosyal dünyay anlamayanasl yaklatklar, günümüze kadar eitimde ne tür aratrmalar yapld ve hangi yaklamlardanyararlanld, nitel aratrmann felsefi dayanaklarnn neler olduu konular açklanmtr. Çalmada, biraratrmann nitel ya da nicel olup olmamas metodolojinin aratrmann balangcnda seçimiyle ilgili deil,aratrmann doasnn metodolojinin seçimini belirleyecei vurgulanmtr. "leri sürülen düünce ise, ilk öncearatrmann doasnn düünülmesi daha sonra da uygun metodolojinin seçilmesidir. Özellikle, nitel aratrmaparadigmasnn karlat en önemli eletirilerden olan aratrmada geçerlik ve güvenirlik kavramlaraçklanmaya çallarak, aratrmann doal olabilmesi için baz önerilerde bulunulmutur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39CT57TZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Durmuş Ekiz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ekiz, D. (2004). EĞİTİM DÜNYASININ NİTEL ARAŞTIRMA PARADİGMASIYLA İNCELENMESİ: DOĞAL YA DA YAPAY. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 415-439.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı