BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞ DÜZEYİNDEKİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “ÖĞRETMEN” KAVRAMINA İLİŞKİN İLERİ SÜRDÜKLERİ METAFORLAR

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 2, 131 - 155, 01.06.2004

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları, metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi lköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda 2003-2004 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde “Öğretmenlik Mesleğine Giriş” dersini alan 74’ü normal öğretim ve 77’si de ikinci öğretim olmak üzere toplam 151 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, her öğrencinin “Öğretmen . . . gibidir; çünkü, . . .” veya “Öğretmen . . . benzer; çünkü, . . .” cümlesini tamamlamasıyla elde edildi. Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında, içerik analizi tekniği kullanıldı. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının yaklaşık üçte ikiye yakın bir kısmının, (%64) öğretmeni “bilginin kaynağı ve aktarıcısı”, “öğrencileri şekillendirici ve biçimlendirici” ve “öğrencileri tedavi edici” olarak algıladığı görülmektedir. Geriye kalan üçte birlik bir kısmı (%36) da öğretmenlerin “öğretirken eğlendirmesi”,“öğrencilerin bireysel gelişimlerini desteklemesi” ve “öğrencilere öğrenme sürecinde rehber olması” gerektiğini savunmaktadır.

ENTRY LEVEL PROSPECTIVE CLASSROOM TEACHERS’ METAPHORS ABOUT THE CONCEPT OF “TEACHER”

Yıl 2004, Cilt: 2 Sayı: 2, 131 - 155, 01.06.2004

Öz

The main purpose of this study is to explore entry level prospective classroom teachers’ perceptions about the concept of “teacher” through the use of metaphors. The participants for this study included 151 (74 from the regular program and 77 from the evening program) students enrolled in the Department of Elementary Teaching at the Faculty of Education of Selcuk University during the 2003-2004 school year. At the time of the study, the students were taking their very first course, “Introduction to the Teaching Profession.” To collect the study data, each participant was asked to complete the prompt “A teacher is like . . . because . . .” or “A teacher is analogous to . . . because . . .” The content analysis technique was used to analyze and interpret the study data. According to the results, about two-third of the participants (64%) conceieve “teacher” as “the one who provides and transmits knowledge to his or her students,” “the one who shapes and molds his or her students’ minds and behaviors” and “the one who cures his or her students’ illnesses and deficiencies.” The rest of them (36%), on the other hand, emphasize that teachers should “entertain their students while teaching them,” “meet their students’ individual needs and interests as well as nurture their individual potentials” and “guide their students in the learning process.”

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98KU27EH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Saban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Saban, A. (2004). GİRİŞ DÜZEYİNDEKİ SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ “ÖĞRETMEN” KAVRAMINA İLİŞKİN İLERİ SÜRDÜKLERİ METAFORLAR. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 131-155.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı