Eğitim ve öğretim kurumlarında kalite ve saygınlığın artırılabilmesi için gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin, eğitim sistemlerini bütün boyutlarıyla çağdaş standartlarda bir yapıya kavuşturma çabası içerisinde oldukları gözlenmektedir. Bu amacı gerçekleştirmeye dönük olarak birçok eğitim kurumunda uygulama alanı bulan ve başarı sağlayan toplam kalite anlayışının, tüm eğitim kademeleriyle birlikte, özellikle öğretmen yetiştirme programlarında uygulanmaya başlamasının ülkelerin geleceği açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Bu makalede, eğitimde, özellikle öğretmen eğitiminde toplam kalite sistemini oluşturmada ve akreditasyon sürecini gerçekleştirmede temel aşamayı teşkil eden standart belirleme çalışmalarının önemi, yararları, standart belirleme süreci ile çeşitli ülkelerde ve Türkiye’de konuya ilişkin çalışmalar incelenmiştir.
Toplam kalite eğitimde kalite kalite standartları öğretmen eğitimi
In order to increase the quality and dignity in education and training institutions, it is observed that all countries are in an effort to get their educational systems to contemporary standards in all aspects. It is thought that it will be important to start to implement total quality management understanding which is found implementation chances in many educational institutions and succesful towards realising this aim, especially to teacher training programs in terms of the future of countries. In this article, it is reviewed the importance of studies of specifying standards which makes up a basic step to establish total quality system in education especially in teacher training and to accreditation process, its benefits, process of developing standards and related studies in various countries and in Turkey.
Total quality educational quality quality standards teacher training
Diğer ID | JA84CP39PC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 3 |