BibTex RIS Kaynak Göster

KURAMDAN UYGULAMAYA BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - 0, 01.09.2003

Öz

Fen bilimlerinin öğretiminde bilimsel düşünebilme yeteneğinin geliştirilmesi temel hedeflerden biridir. Bu hedefe ulaşmada seçilecek öğretim yöntemleri farklı olabilir; ancak bireylere sezgi gücünü kullanarak problemleri görebilme, problemin çözümüne yönelik yaratıcı düşünebilme, olaylar arasında bağlantı kurabilme becerilerinin kazandırılmış olması önemlidir. Yaşadığımız bilgi çağında, yeni bilgilere nasıl ulaşacağını bilen, bu bilgiler arasında doğru seçimler yapabilen, yaratıcı, üretken bireylere gereksinim duyulmaktadır. Öğretim sistemimizdeki eksik uygulamalar zaman, insan gücü ve kaynak israfının yanı sıra, ülke ihtiyaçlarına cevap veremeyen, bilimsel anlayış ile zıtlaşan bir sisteminin yaratıcısı olmuştur. Bu nedenle öğretim stratejilerinin yeniden yapılandırılmasına ihtiyaç vardır. Sunulan makalede, kuramdan uygulamaya Fen Bilimlerinde Beyin Fırtınası yönteminin yeri açıklanmış ve bir uygulama modülü sunulmuştur. Bu tür yöntemlerin bilimsel platformlarda tartışılması, doğru ve yeni çözümlerin üretilmesini sağlayacaktır.

BRAINSTORMING METHOD FROM THEORY TO PRACTICE

Yıl 2003, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - 0, 01.09.2003

Öz

One of the main goals of teaching science is to develop scientific thinking ability. Different teaching strategies can be selected to reach this goal but the main point is developing the ability to comrehend the problem, creative thinking in problem solving and finding the relations between the facts. Creative and productive individuals that have the potential to reach new information and make good use of it is a necessity of information area. Insufficient practices in instructional system have not only caused misuse of manpower and resources but also created an instructional system which cannot fulfil the needs of the country and contradicts self scientific understanding This teaching strategies need restructuring. In this paper, Brainstorming method is explained from theory to practice in science and a practice module is given. Discussing this kind of teaching methods at a scientific platform would help us to produce correct and new solutions.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29YM68ZE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmure Nakiboğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2003
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Nakiboğlu, M. (2003). KURAMDAN UYGULAMAYA BEYİN FIRTINASI YÖNTEMİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(3).

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı