Bu çalışmada, lise 3. sınıf öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki yanlış kavramaları tespit edildi ve öğrencilerin kimyasal bağlar konusunu anlaması üzerine yapılandırmacı yaklaşım ile geleneksel öğretim yaklaşımının etkileri karşılaştırıldı. Bunun için, 2000-2001 öğretim yılı güz döneminde Ankara/Yenimahalle Halide Edip Lisesinde 11F1 ve 11F2 sınıflarından biri kontrol diğeri deney grubu olarak seçildi. Kontrol grubunda kimyasal bağlar konusu geleneksel yaklaşıma, deney grubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma göre işlendi. Öğrencilere öğretimden önce Kimyasal Bağlar Ön Bilgi Testi, Mantıksal Düşünme Yeteneği Testi, Bilimsel İşlem Beceri Testi ve Kimyasal Bağlar Kavram Testi, öğretimden sonra ise Kimyasal Bağlar Kavram Testi uygulandı. Ayrıca, öğrenimin ardından, seçilen 13 öğrenci ile kimyasal bağlar konusundaki düşüncelerini derinlemesine incelemek amacıyla her biri yaklaşık 45 dakika süren mülâkatlar yapıldı. Kimyasal Bağlar Kavram Testi ve mülâkatlardan elde edilen veriler literatürün ışığında değerlendirildi. Öğrencilerin öğretim sonrası Kimyasal Bağlar Kavram Testi puanlarına, öğretim yaklaşımının ve diğer değişkenlerin etkisi belirlendi.
The aim of this study was to reveal misconceptions hled by Lyceum III students about chemical bonding concepts and was to compare the effects of constructivist approach and traditional instruction on the sududents’ understanding of this topic. One of 11F1 and 11F2 classes in Ankara-Yenimahalle Halide Edip Lyceum was chosen as control goup and the other class as experimental group. The topic of chemical bonding was taught with traditional instruction in the control group and with constructivist approach in the experimental group. Chemical Bonding Pre-knowledge Test, Logical Thinking Ability Test, Scientific Process Skill Test and Chemical Bonding Concept Test (CBCT) were given to students as pre-test before application, only CBCT was given as post-test after application. In addition, after application interviews were made with selected 13 students and determined their deep ideas related to chemical bonding. The results of CBCT and interwiews were evaluated according to related literature. The effect of the teaching approaches and other variables on the students’ CBCT post-test scores were determined.
Diğer ID | JA54RR39NF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 1 Sayı: 1 |