Bu çalışma, ilköğretim ders kitaplarının dijital ortama taşınmasına yönelik öğretmen görüşlerini
belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma modeli ve betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada, Uşak İlindeki 143 ilköğretim sınıf öğretmenine “Elektronik Ders Kitaplarına
Yönelik Öğretmen Görüşme Formu” adlı yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmenlerin önemli bir kısmı ders kitapların yakın gelecekte dijital ortama
taşınmasının mümkün olmadığını ve bunu istemediklerini ifade etmektedirler. Öğretmenler bunu
istememe sebebi olarak teknolojik gelişmelere uyumun kolay olmamasını ve alışkanlıklardan
vazgeçmenin zorluğunu göstermektedirler. Öğretmenler, elektronik ders kitaplarının en önemli
avantajlarını, ders içeriklerinin görsellerle ve seslerle desteklenebilmeleri, interaktif eğitim süreçlerine
imkân tanımaları, çantasız eğitime geçişi sağlamaları, daha cazip ve çekici olabilmeleri, kâğıt israfını
önleyecek olmaları olarak ifade etmektedirler. Araştırmaya katılan öğretmenler elektronik ders
kitaplarının en önemli dezavantajlarını ise, sağlık tehdidi (görme, ortopedi, vb.), alt yapı ve servis
hizmeti eksiklikleri, konuların anlaşılırlık düzeylerinin azalması ve ailelerin hazır olmayışları şeklinde
sıralamaktadırlar.
Okuma elektronik kitap ders kitapları ekrandan okuma ve ekrana yazma
This study aims to determine the views of teachers to move to digital media of elementary school
textbooks. In this study, qualitative research method and descriptive analysis technigue was used and the
semi-structured interview named "Teacher Interview Form About Electronic Textbooks" was applied to
143 elementary classroom teachers in Uşak Province. The important part of participating teachers state
that transportation of textbooks to digital media in the near future is not possible and they don’t want to
Teachers' lack of easy adaptation to technological developments and show the difficulty of giving up
habits as reason for it. Teachers surveyed, the most important benefits of electronic textbooks, support
course content with voice and visualization, interactive training process to recognize opportunity, to
provide transition training without case, electronic books to be more attractive and appealing have
expressed as to prevent the waste of paper. Teachers state that the important dissadvantages of elektronic
textbooks are health threat (see, ortopedics, etc.), infrastructure and service deficiencies, decreased
clarity of reading issues and unreadiness of families.
Reading electronic books textbooks reading from the screen and writing on screen
Diğer ID | JA26RR23TJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2 |