Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin ve ebeveynlerin, okul öncesi dönemdeki çocukların
okul korkularına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Kastamonu il merkezinde bulunan 50 okul öncesi
öğretmeni ve 120 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada bilgi toplamak için; (a) Kişisel Bilgi
Formu (b) Görüşme Formu kullanılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden
“betimsel analiz” kullanılmış, ayrıca öğretmenlerin ve ebeveynlerin verdikleri cevapların
yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi
sonucunda, okul öncesi dönemde görülen okul korkusunun temel nedeninin anneden ayrılmak
istememe olduğu görülürken, öğretmenlerin korkuyu yenmek için sevecen davranma, çocukla
konuşma ve eğlenceli etkinlik yapma gibi stratejiler kullandıkları bulunmuştur.
Okul öncesi eğitim okul korkusu öğretmen görüşleri ebeveyn görüşleri
This study examined the opinions of teachers and parents on the issue of scolionophobia
among preschool children. The study was conducted during the 2009-2010 academic years
and the study group comprised 50 preschool teachers and 120 parents from Kastomonu city
center. Two different tools, (a) Personal Information Form and (b) Interview Form were used
to gather data. In the scope of the present study, descriptive analysis” -one of the qualitative
research methods- was used and the percentage of the answers given by teachers and parents
were expressed and interpreted in numerical terms. Analysis of the data showed that the main
reason for the examples of scolionophobia seen in the preschool period was unwillingness to
be separated from the mother. It was also found that teachers used some strategies to help the
child overcome this fear, such as affectionate behavior, talking to the children and arranging
entertaining activities.
Preschool education scolionophobia opinions of teachers opinions of parents
Diğer ID | JA85YS32NB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 1 |