Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşlerine göre ilköğretim okulu
müdürlerinin etik liderlik davranışı gösterme düzeylerin çeşitli değişkenler açısından
incelenmesidir. Araştırmaya Karabük il merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev
yapan 188 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Etik Liderlik Ölçeği”
(ELÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, okul müdürlerini etik
liderlik davranışlarını göstermede genel olarak başarılı buldukları görülmüştür. Bununla
birlikte, öğretmenlerin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri cinsiyet
ve medeni durum değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermezken, kıdem, branş ve mezun
olunan kurum değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Ayrıca, okul
müdürlerinin iletişim etiği kapsamındaki davranışlarda daha az başarılı olurken, davranışsal
etik ve karar vermede etik kapsamındaki davranışları göstermede daha başarılı oldukları
sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this study was to examine the level of primary school administrators' ethical
leadership behaviors according to different variables. A total of 188 primary school teachers
in Karabük participated in the study. “Ethical Leadership Scale” was used to gather data in
the study. Results indicated that perceptions of teachers about the ethical leadership
behaviors of school administrators are generally positive. There are significant differences in
the perceptions of teachers according to their seniority, branch, and the institution that they
graduate. In addition, school administrators were found to be less successful in
communications ethics, but more successful in behavioral ethics and ethics in decision
making.
Diğer ID | JA53GS55YD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 1 |