Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersi öğretim programında yer alan “üç
boyutlu biçimlendirme ve inşa çalışmaları yapabilme” konusunun çok alanlı sanat eğitimi yöntemine
(ÇASEY) göre uygulanmasının öğrencinin sanata yönelik tutumuna katkısının ne olacağının
belirlenmesidir. Araştırmada, ilköğretim 6. sınıf resim-iş dersine ilişkin heykel ve seramik biçimlendirme
etkinlikleri, iki farklı yöntem kullanılarak öğretilmiştir. Gruplardan birine (kontrol grubu) geleneksel
öğretim, diğerine (deney grubu) ise çok alanlı sanat eğitimi yöntemi uygulanarak, öğrencilerin sanata
yönelik tutumları kullanılan yöntemler açısından incelenmiştir. Yöntemin etkisini belirlemek amacıyla çok
denekli tek faktörlü deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, deney grubu lehine olumlu
sonuçlar elde edilmiştir ve yine deney grubuna uygulanan çok alanlı sanat eğitimi yönteminin öğrencilere
olumlu düzeyde katkısı belirlenmiştir. Ancak, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin sanata yönelik
tutumları arasında anlamlı bir fark yoktur. Sanatın kendine özgü değerlerinin kavratılması açısından
öğrencinin sanata yönelik tutumları üzerindeki olumlu etkisi nedeniyle, ilköğretim resim-iş programında
çok alanlı sanat eğitimi yöntemine yer verilebilir. Yöntem, kendi başına yeterli olamadığı için bu tür
etkinliklere ve resim-iş derslerine daha uzun sürenin tanınması gerekmektedir.
The main purpose of this study is to determine the impact of three-dimensional constructions and
modelling art works (multiple field art education -ÇASEY-) in 6th grade elementary painting-construction
classes on artistic attitudes of students. In the study, the activities of sculpture making and ceramics
modelling were taught to the sixth grade art class by using two different methods. One of the groups
(control group) was thought through traditional instruction, while the other one (test group) was
subjected to the multiple field art education. Following this, the attitudes of the students were examined.
To determine the effect of method, a multiple subject and single factor experimental design was used.
Results showed that the test group achieved at a higher level and developed more positive than the
control group. Much more the method (multiple field art education) have a constructive impact of both
groups. Because the reasons, the method can be include in elementar paiting-construction classes
programme.
Diğer ID | JA67VN67BV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |